۱۳۹۴ اردیبهشت ۲۶, شنبه

قصه های رستم و سهراب و رستم و اسفندیار به لحاظ دراماتیک بسیار قوی هستند

سیروس الوند گفت: روس ها بهتر از ما روی آثار فردوسی کار کرده اند و نزدیک شدن به حریم فردوسی کار سختی است که از عهده ی هر کسی بر نمی آید.

سیروس الوند کارگردان سینما در گفتگو با باشگاه خبرنگاران به مناسبت روز بزرگداشت فردوسی گفت: در سینمای ایران آنطور که باید و شاید راجع به فردوسی کار نشد زیرا نمی توان آن طور که شایسته است اسطوره ای  را که با شعر  دیالوگ می گوید به تصویر کشید.
وی در ادامه افزود: سینما گران ما می توانند با اقتباس از آثار او فیلم های فاخری بسازند قصه های رستم و سهراب و رستم و اسفندیار به لحاظ دراماتیک بسیار قوی هستند و پتانسیل یک فیلم فاخر شدن را دارند.
کارگردان این سیب سه برای تو اظهار داشت: روس ها بهترین آثار را در زمینه فردوسی تولید کرده اند و راجع به فردوسی فیلم ساختن کار امثال من نیست و تنها بهرام بیضایی می تواند با نزدیک شدن به حریم فردوسی از او فیلم بسازد.
وی پیرامون اکران این سیب هم برای تو خاطر نشان کرد: فیلم این سیب هم برای تو در نوبت دوم اکران عید فطر قرار گرفته است و در آن زمان بر روی پرده نقره ای می رود. گفتنی است در پنجمین شب فیلم نامه نویسان از سیروس الوند به پاس بزرگداشت  فردوسی تجلیل خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست: