۱۳۹۲ آذر ۲۶, سه‌شنبه

نظرتان را درباره تقی ظهوری بنویسید...

۵۲ نظر:

Unknown گفت...

هنرمندي بي نظير ي كه جايش براي هميشه در سينماي ايران خاليست.

ناشناس گفت...

He was just a genious , him and Arham Sadr are the only two true comedians in Iranian film industry. Roohesh shaad .

سیامک از کرمانشاه گفت...

کمدین بی نظیری که بابازی روان وشیرین ونیز صدای جذاب خود لحظات خاطره انگیز وشادی را برایمان به ارمغان آورد متاسفانه هنوز کسی که بتواند جای خالی اورا درسینمای ایران پرکندوجودندارد روانش شاد ویادش گرامی

ناشناس گفت...

دوسش دارم.
حس میکنم آدم شدیدا باحالی بوده!!

؟ hamideh.akhavan@yahoo.com گفت...

روحش شاد یادت گرامی ♥ مرد بزرگ بود هنوز هم به خوبی یاد می شود♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

محسن گفت...

بازیهای دلنشین وماندگار ظهوری هتوز در یاد و خاطره هااست یادش بخیر

ناشناس گفت...

این مرد تا ابد زنده است.

ناشناس گفت...

این مرد تا ابد زنده است.

محسن گفت...

واقعا هنرمند بود اینو همه میگن روحت شاد آقای ظهوری

سيد عثمان گفت...

مرد دوست داشتنی سینمای ایران

مهدی گفت...

لطفا بگید آرامگاه او کجاست ؟ باتشکر

گروه قدیمی ها گفت...

مهدی عزیز سلام...
زنده یاد تقی ظهوری در امام زاده طاهر کرج به خاک سپرده شده است...
موفق باشید

احسان گفت...

بازیش در فیلم ها احساس خوبی به ادم میداد ازجنس مردم کوچه وبازار بود خیلی دوس داشتنی بود ظهوری جات خالیه

آرین گفت...

بااینکه سالهاست فیلمی ازاو ندیده ام ولی صدای اودرگوشم زنگ می زند یادش بخیر روحش شاد

ناشناس گفت...

مهرداد - کرمانشاه
در آغاز کودکی ام واز سال 1339 درسینما متروپل و دیانا وکریستال وبعداً سینما آتلانتیک کرمانشاه اولین فیلم های ایرانی را با فیلم های تقی ظهوری دیدم فیلم هایی مثل اول هیکل و شیرفروش و عمونوروز وساحل انتظار وعاشق سینما شدم، وقتی که به مکه رفت و دیگر درسینما بازی نکرد بسیار غمگین شدم وحسرت خوردم. او هنوز برای من زنده است واز فیلم هایش لذت می برم یاد دالاهو ، تنگه اژدها دزدو پاسبان وبده در راه خدا و.... بخیر بهترین لذات زندگی درسینمارا با بازی های او برده ام ؛ خداوند رحمتش کند.
مهردادعمادی

رضا گفت...

دوست داشتنی

وی آی پی گفت...

ویتامین من

ناشناس گفت...

ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﻭاﻗﻌﺎ ﺑﺎﻋﺸﻖ ﺑﺎﺯﻱ ﻣﻴﻜﺮﺩ

ناشناس گفت...

درود برشما گردانندگان { قدیمی ها}
ودرود برتقی ظهوری
حاج تقی ظهوری هنرمند بزرگ تئاتر وسینما ورادیوی ایران بیش از خیلی ها که امروزه مدعی کمدی هستند،مردم آن زمان را می خندانید( مردمی با سطح خاص آگاهی وسادگی عمومی که تنها برای لذّت بردن وتفریح وخوش بودن به سینما - و فیلم های ساده فارسی- می رفتند) مردمی که اکثراً از طبقه سه جامعه بودند.
امکانات آموزش فیلم سازی وپرورش هنرپیشه محدود و وسائل تکنیکی در دسترس هنرمندان بسیار ناچیز بود، وسائل ساخت ونمایش فیلم درایران ابتدایی وکمبودبوجه تهیه کنده سختی ارتباطات آن روزگار با مراکز مهم فیلمسازی ، همگی بخش مهمی از شرایط آن دوران بود.
تعداد مدرسه رفته های داخل ایران با جمعیت بیست و دوملیون نفری سال 1339- 25% بود. و البته حُسن شرایط برای این دسته از هنرمندان این بود که آزادی نمایش تقریباً نامحدودِ رفتار و گفتار طنز ومطایبه را داشتند وصحنه های عامیانه ی خنده دارِ فیلم های آنها که برگرفته از شوخی های شایع همان مردم کوچه وبازار بود، موضوعات باب ذائقه ی جمعیت سینمارو را نشان می داد، واین نوع سینما صادقانه پیام اخلاقی ساده ای هم داشت که همان اخلاق وارزشهای فرهنگ آن روز بود.
مهرداد- کرمانشاه

ناشناس گفت...

خدایش بیامرزد. ظهوری و دیگر هنرپیشه های کمدی قدیمی [مثل سپهرنیا،همایون اسدالله یکتا جوادتقدسی ، اصغر تفکری ،غلامحسین بهمنیار، عبدالله محمدی،وهنرپیشۀ نقش های کمدی و غیرکمدی بیک ایمانوردی و داریوش اسدزاده]بسیار زحمت می کشیدند چون که آن دوران کار کمدی خیلی ارزشمند بود وطرفداران اکثریتی داشت. اون وختا بهترین دورۀ سینمای کمدی بود .

ناشناس گفت...

نفراول کمدین تاریخ سینمای ایران میباشدخدارحمتش کند

ناشناس گفت...

ما قبلاً نوار ویدئو وحالا هم دی وی دی فیلم گنج قارون رو چهارتا داریم داداشم اینا هروقت جمعه ها میان خونه ما وهرقت ما یعنی بابام و مادرم و خواهرام میریم خونه اونا دی وی دی گنج قارون رو با خودمون می بریم چون که از بس بابام و داداشم و خواهرام عاشق فردین و ظهوری ین من ومامانم هم عاشقشون شدیم .همیشه اسم ظهوری وفردین رو میگن خدابیامرز ... منم اونا روخیلی دوس دارم مخصوصاً آ تقی معروف رو یعنی ظهوری خدا بیامرزرو.

شهلا مرادی

Unknown گفت...

har waght taghi zohoriye mibinam yade khanumm bazihash miyoftam yek khanumm baze herfeie keh lengash to sinamaye iran nist

سیامک از کرمانشاه گفت...

جادارد دراینجایادی کنیم از " جعفر پورهاشمی " خواهر زاده زنده یادظهوری که درفیلمها به جای اومی خواند ونباید نقش اورا درشیرینی بازیهای ظهوری نادیده گرفت .

ناشناس گفت...

بگردم وای بگردم مامان دورت بگردم !

ناشناس گفت...

نمیخوای برمیگردم می رم توشهر میگردم !

ناشناس گفت...

کمدین بسیار توانا که در قالب طنز دقیقا دیدگاه و نظر مردهای ایرانی را نسبت به جنس مخالف به تصویر میکشید

ناشناس گفت...

شهلا مرادی

تب داری (آق ناشناس )آقا رضا،
قربونت برم ویتامین من
بروجونم.

یاد ثریا بهشتی هم به خیر پارتنر ِ منسبی برای تقی ظهوری بود. میگن فوت کرده اما معلوم نسیت راست باشه

گروه قدیمی ها گفت...

دوست عزیز سلام
خیر... ثریا بهشتی فوت نکرده اند و در شمال زندگی می کنند... و خدا را شکر خوب هستند...
موفق باشید

ناشناس گفت...

درود بر شما عزیزان این مجلۀ اینترنتی.واقاً دل خیلی ها را شاد می کنید. یک دنیا ممنون .انشاالله موفق باشید.
خدارا شکرکه ثریا بهشتی زنده است . لطفاً اگر امکان دارد هصاحبه وگفتگویی با ایشان انجام بدهید . البته اگر ممکن است . خیلی خیلی خوشحال شدم که ایشان در قید حیات هستند / کاشکی عکس های بیشتری از ایشان در مجله می گذاشتید.

شهلا مرادی

ناشناس گفت...

یادش بخیر .خدابیامرز خیلی مردم طبقۀ متوسط وضعیف را(که تنها سرگرمی شان تئاتر و رادیو و سینما بود )در این سه مدیوم شاد کرد وبسیار خندانید .
ای کاش دی وی دی فیلم "غروب بت پرستان " وجود داشت تادوستدارانش بعد از چهل وپنج سال دوباره زیبایی وقدرت نقش آفرینی کمدی اورا در دونقش مختلف دریک فیلم می دیدند، یکی یاور ودوست جوان پارسی (داریوش طلایی)و نقش دیگر کلیددار معبد بُت پرستان ومجسمۀ بُت بزرگ - ایشتار - که با تکیه کلامش در پاسخ هر سؤالی میگفت " پناه بر ایشتار "

ماشاالله - ا

ناشناس گفت...

سلام
اگرمیگین خدا را شکر خوب هستند.
پس حتماً می تونین با او حرف بزنین تو رو خدا یه بار پای درد دلش بشینید .
شما رو به خدا قسم میدم. خواهشاً اگه عکساشم دارین خوب بذارین تو سایت ببینیم .

س ب - ازتهران

گروه قدیمی ها گفت...

دوست عزیز سلامی دوباره
متاسفانه شاید بیش از 20 بار با ایشون تماس گرفتیم ولی برای مصاحبه قبول نمی کنند...
سعی می کنیم این کار را انجام دهیم...
موفق باشید

ناشناس گفت...

باعرض سلام آیا آقای "جعفر پورهاشمی "درقید حیات هستند ؟

ناشناس گفت...

باعرض ارادت وسلام
من مدت کوتاهیه که با این مجله آشنا شدم خیلی خیلی کیف داره دیدن این مجله ومطالبش هم عکس هنرپیشه های قدیم رو میبینم هم ظهوری عزیزم رو الهی دستتون درد نکنه که من شصت ساله رو شاد کردین - اینارو کاغذ نوشتم و پسرم برای شما نوشته - اونم خیلی از شما تشکر میکنه .
اگه می تونین عکس های بیشتری از ظهوری و فردین وفروزان و ثریا بهشتی و آذر شیوا تو این مجله چاپ کنین .واز زندگی این سه خانم هنرمند که زنده هستند بنویسید . منتظر تان هستم .

خدا نگهدار . محمد رضا ریشهری

ناشناس گفت...

سلام

آیا از فرزندان مرحوم حاج تقی ظهوری ِ خدا بیامرز کسی درتهران هست ؟
مسئولین محترم گروه قدیمی ها، اگراطلاع داریدازفرزندان یا نزدیکان ایشان کسی درتهران یا مثلاً کرج زندگی میکند لطفا ًبگویید.
شاید از خوانندگان این نشریه کسی بداند مثل اون شخصی که نوشت: جعفرپورهاشمی خواهرزادۀ حاج تقی بوده.

باتشکر

گروه قدیمی ها گفت...

دوست عزیز سلام
متاسفانه گروه قدیمی ها از فرزند یا فرزندان زنده یاد ظوری خبری ندارد...
موفق و پیروز باشید

سیامک از کرمانشاه گفت...

باسلام از دوستان علاقه مند به زنده یاد تقی ظهوری پیشنهاد می کنم کتاب " افسانه وافسون " که خاطرات آن زنده یاد و نویسنده آن آقای کاوه گوهرین واز انتشارات " آرشام " می باشد را تهیه و مطالعه نمایند تابازندگی او بیشتر آشنا شوند .

ناشناس گفت...

سلام آقای سیامک از کرمانشاه

بسیار ممنون از معرفی کتاب فوق که زندگی تقی ظهوری رانوشته از امروز می گردم تا پیدایش کنم .خدا نگدارتون باشه دستتون درد نکنه که من رو شاد کردین .

خدا حافظ محمدرضا ریشهری

ناشناس گفت...

من چند سال است که ماهی دو سه مرتبه به امام زاده طاهر می روم . اغلب سر مزار حاج تقی ظهوری هم فاتح می خوانم وبرایش طلب آمرزش می کنم یک بار جمعه آخر سال که سر مزار او رفتم کسی از بستگان او را دیده ام که از آمدن من تشکر کرد وگفت که نوۀ حاج تقی است اگر اورا ببینم حتماً تلفن یا آدرس خانواده اش را می گیرم .

عبدالله کاشانی

ناشناس گفت...

از گردانندگان این سایت تقاضا می کنم با آقای کاوه گوهرین نویسنده خاطرات زنده یاد ظهوری گفتگویی داشته باشند . باتشکر

ناشناس گفت...

بادرود به همۀ عزیزانی که روح ما را شاد و امیدوار می کنند .
آقای مجتبی نظری شما ودوستانتان آقایان لارنگی ،خسرو شیری ،رجبی ودیگران،
برای مافرشتگان وموهبت الهی هستین که توی این نبود نشریات سینمایی قدیمی - منظورم مجله هایی مثل فیلم وهنر وستاره سینما ست- که عکس های کسانی مثل ظهوری وفردین وفروزان و ثریا بهشتی و مجید محسنی رو روی جلد می انداختند وصفحات شان پُر بود از رؤیا ولذّت. هنوز ظهوری را مثل یک پدر دوست دارم وشماها راهم،
سربلند وموفق باشید.

ت - مروتی کرمانشاه

ناشناس گفت...


ظهوری درکتابش به این نکته اشاره نموده است که درآغز کارش هنرپیشگی اش را مدت ها از خانواده اش پنهان داشته است. ظهوری ورود سینما به ایران را موجب تضعیف هنر تئاتر تلقی نموده و در این باره به نکته مهمی اشاره کرده است. او می گوید: پنهان نمی کنم که سینما افسون غریبی دارد و خیلی زود آدم را می فریبد و به کام خود می کشاند. بنابراین تصادفی نیست اگر می بینیم که با نضج سینما در ایران بتدریج تئاتر آن موقعیت معتبرش را از دست می دهد. بطوری که امروزه تئاتر حرفه ای نه تئاتری که مورد حمایت دولت است برای ادامه بقای خود مجبور می شود نمایش های کاباره ای را درکنار رقص و آواز و شعبده بازی بر پاکند.

ت - مروتی

ناشناس گفت...

با درود وسلام به خدمت مسئولین مجلۀ اینترنتی قدیمی ها
خسته نباشید عزیزان
به نظر من بهترین فیلم های تقی ظهوری این دسته از فیلم هایش می باشد.
گنج قارون (سيامك ياسمي، 1344)، موطلايي شهر ما (عباس شباويز، 1344) خوشگل خوشگلا (محجمدعلی فردین 1344) جهان پهلوان (اسماعيل رياحي، 1345)، دالاهو (سيامك ياسمي، رنگی 1346)، شكوه جوانمردي (اسماعيل رياحي، رنگی 1346)،غروب بُت پرستان (دکتراسماعیل کوشان ، رنگی اسکوپ1347) تنگۀ اژدها (سیامک یاسمی ، رنگی 1347) مردي از جنوب شهر (صابر رهبر، 1349) دزدوپاسبان(محمودکوشان 1349)
با تشکر علی رضایی

ناشناس گفت...

با سلام واحترام

تقی ظهوری ازبزرگترین کمدین های سینمای ایران از 1335 در کنار فعالیت های سینمایی در رادیو نیز مشغول بکار می گردد و دوره پرکاری برای او آغاز می شود. او ضمن اشاره به شکستن پایش در فیلم نسل شجاعان به کارگردانی اسماعیل کوشان سال 1348- به خاطر پرت شدن از روی اسب موفقیت اش در سینما را مدیون سیامک یاسمی و بازی در فیلم گنج قارون ساخت 1344 وی می داند و بر این نکته تاکید می گذارد و می گوید: بعد از روی پرده آمدن گنج قارون بود که یک کاراکترو نقش محبوب و شناخته شده ام را از نقطه نظر مردم، پیدا کردم و همان نقش فیلم گنج قارون کاراکتر تثبیت شده ی من در سینما شد، بطوری که بعد از آن دیگر هرگز از آن قالب شناخته شده در نیامدم ودر همه فیلم هایم بنا به خواست و اقبال مردم همان کاراکتر را ارائه می دادم. او ضمن اشاره به فیلم های آرشین مالالان و مشهدی عباد به کارگردانی صمد صباحی دراردیبهشت 1332 از بازی اش در این فیلم بسیار احساس رضایت می کند و آن را یکی از بهترین فیلم های آن دوره بشمار می آورد.

متين راد گفت...

انانكه شادي و لبخند براي مردم به ارمغان اوردند نه در جان و انديشه انسانها مانا و جاو دانند ، بلكه در نزد پروردگار هم خندان وعزيز. ياد ظهوري نازنين كه يكي از خوبان اين تبار بود تا مان هستي ماندگار باد.

سینا گفت...

زحق توفیق خدمت خواستم دل گفت پنهانی چه توفیقی ازاین بهتر که خلقی را بخندانی یاد وخاطره ظهوری عزیز که واقعا بی همتا بود جاودان باد

ناشناس گفت...

سلام برهمۀ قدیمی ها

یعنی گردانندگان وخوانندگان مجله دوس داشتنی " قدیمی ها"

انشاالله که همگی خوب هستین.
وقتی می تونین با ثریا بهشتی حرف بزنین خب دوباره سعی کنین حرف بزنین تو رو خدا یه بار دیگه سعی کنین شما رو به مقدسات قسم میدم.
من اگر جای شما بودم می رفتم شمال پیداش می کردم حیف که نمی دونم کجای شماله......
قبلاً هم گفتم خواهشاً اگه عکساشم دارین خوب بذارین تو مجله ببینیم .

آقای مجتبی نظری عزیز یعنی عکس ازش ندارین ! همون چندتایی بوده که تا شیش ماه پیش گذاشتین تومجله ؟
خداحافظ تون
س ب - ازتهران

گروه قدیمی ها گفت...

دوست عزیز «س ب» سلام
متاسفانه هیچ عکس جدیدی از ایشون در دست ما نیست...
موفق باشید

ناشناس گفت...

مگر ایشون خدای نکرده فوت کردند ؟؟؟؟ من همین چند وقت پیش چند تا فیلم از ایشون دیدم که زنده بود. فردین هم زنده بود . بیک شیرین زبون ( ایمانوردی ) ، میری ، بوتیمار ، ویگن ، پوران ، ارحام صدر ،آغاسی ،ایرج قادری ، ایرن ، ... . فیلم‌هاشون تو یوتیوب هست . اینها همه زنده هستند . مرده من و امثال من هستیم . تقی‌ خان دوستت دارم و یادت همیشه گرامی‌

ناشناس گفت...


دوست عزیز

تو بهترین معنا را دربین این همه نظر و سلیقه ویادداشت به جا گذاشتی .
نوشته ات رؤیایی و دلنشین است.

این تکۀ زیبا و انسانی به کوتاه ترین ورساترین سخن ممکن به قلم آمده و دل آدمی را امیدوار می کند.

بسیار از نوشتۀ دلنواز شما ممنون وسپاس گزارم

مهرداد -

ناشناس گفت...

سلام به همۀ دوستداران تقی ظهوری

وسلام به همۀ مسئولین وگردانندگان وزحمت کشان نشریه دوستی آفرین " قدیمی ها "

این عشق مشترک به سینمای ساده ولذت بخش قدیم باعث ارتباط ودوستی بینندگان وخوانندگان نشریه از راه های دور ونزدیک می شود .
من هم نوشتۀ آن دوست ناشناس (03 :16 -) که ظهوری و بقیه هنرمندان عزیز گذشته رادر قلب ما گرد آورده ، خیلی خیلی پسندیدم ومرا امیدوار کرد . متشکر

محسن