۱۳۹۵ تیر ۱۳, یکشنبه

دیدار هنرمندان با «نگار» بعد از 37 سال/ زنده شدن خاطرات سریال پر طرفدار «مراد برقی»...



قدیمی ها - علی رجبی: «نگار» بازیگری از جنس نوستالژی است که با نقش محبوبه در سریال پر طرفدار «خانه به دوش(مراد برقی)» در خاطرات هر ایرانی نقش و نگاری ماندگار حکاکی کرده است. او با سادگی و خنده بی آلایش خود دل مراد برقی (پرویز کاردان) سریال را برده بود و از طرفی رفتارهای خان دایی(روح الله مفیدی) و پدر محبوبه (زنده یاد ناصر گیتی جاه) و لج بازی های آقا معلم (اصغر سمسارزاده) که مدام دل سینه سوخته مراد برقی را به درد می آورد، داستان هایی را در جعبه جادویی به راه انداخته بود و رفته رفته موقعه پخش این مجموعه پر طرفدار خیابان ها خلوت و کسب و کار به تعطیلی می رفت، گویی این مجموعه تلویزیونی شهره و عام و خاص شده بود. نگار این بازیگر خوش خنده سریال مذکور، سال های زیادی بعد از انقلاب 1357 خانه نشین شد و از دوستان و همکاران خود بی خبر، او حتی کوچکترین خبری از همکاران خود نداشت تا جای که نصرت کریمی کارگردان فیلم «محلل» که با او بازی کرده را زنده نمی پنداشت که خوشبختانه از سلامتی ایشان مطلع شد.
حالا او بعد از این همه سال در یک دیدار، دنیایی از خاطراتش تداعی می کند و همین موضوع برای ما  شادی مضاعف به همراه دارد. چند هفته قبل بود که نگار را پیدا کردیم و با همکاری ارغوان رحمت جو در تهیه و تدارک این مهمانی انجام وظیفه کردیم. نگار این روزها متاسفانه با سرطان دست و پنجه نرم می کند و تنها آرزویش دیدار هنرمندان هم دوره اش بود که به یاری خدا و لطف دوستان محقق شد.
این مراسم در خانه شخصی نگار در روز چهارشنبه مورخ نهم تیرماه 1395 از ساعت 15 الی19/30 انجام شد، در ابتدا گروه قدیمی ها به همراه جناب فرامرز امینی و شقایق میرزایی در این مراسم در همان دقایق اولیه حضور پیدا کردند و به ثبت فیلم و تصاویر لحظه به لحظه این مراسم پرداختند، پذیرایی و مهمان نوازی این هنرمند ما را شرمنده کرد.
در ابتدا شیلا بازیگر سینما به عنوان اولین مهمان وارد مراسم شد و برای لحظاتی با نگار به گپ و گفتگو پرداخت سپس آنچه که خود نگار و دیگر حاضرین انتظارش را می کشیدند به وقوع پیوست، آن هم ورود روح الله مفیدی یا بهتر بگویم خان دایی سریال مراد برقی که با یک گلدان زیبا به مراسم راه یافت، دیدار او با نگار سراسر شوق بود و مفیدی از اینکه در این سال ها نگار را ندیده بود، اظهار تاسف کرد و گفت: من به عشق سال ها همکاری ام  با نگار در این سریال، از راه دور به اینجا آمدم.
در این قسمت فرامرز امینی با گرفتن فیلمی از این لحظات و مصاحبه با تک تک  هنرمندان این قسمت را در دوربین خود ضبط و ثبت کرد. هنرمندی بعدی که به میان آمد وفا بود، وی از این دیدار، نهایت خوشحالی را داشت. لحظاتی گذاشت تا اینکه فرد دومی از سریال مراد برقی با چهره ای خندان به این جمع پیوست، در این لحظه اصغر سمسارزاده معروف به «اصغر ترقه» با اشک شوق به دیدار نگار آمد و جمع هنری را با گفتن خاطرات سراسر غرق لذت کرد. از اینجا به بعد گویی این مراسم مختص سه نفر شد، نگار ، روح الله مفیدی و اصغر سمسارزاده که هر سه نفر با هم کلی گفتند و خندیدند. البته اصغر سمسارزاده در میان گفته هایش مدام لج بازی های معروف خود در سریال را به میان می کشید که حاضرین را به خنده وا داشت. حیف که جای پرویز کاردان یا همان مراد برقی که این روزها در غربت به سر می برد، در این مراسم بسیار خالی بود.
نادر طریقت فیلم ساز و مستند ساز امروز ایران هم خود را جدا از هنرمندان قدیمی ندانست و پس از ورود به حرف های تک تک هنرمندان و احوال آنها گوش فرار داد و بعد با بچه های سایت قدیمی ها دیداری تازه کرد و از فعالیت آن ها ابراز خرسندی کرد.
چیزی به انتهای مراسم نمانده بود که دینامیک خواننده و بازیگر قدیمی و سپس رضا بنفشه خواه هم به این جمع ملحق شدند و هر کدام از دیدار نگار به نیکی سخن گفتند. البته ناگفته نماند در این مراسم فتانه فردین برادر زاده زنده یاد محمد علی فردین و همچنین دوستان و خویشاوندان نزدیک نگار هم در این جمع حضور داشتند که گروه قدیمی ها از ارغوان رحمت جو و خانواده ایشان نهایت تشکر را دارد.
در انتها باری دیگر فرامرز امینی با چند تن از دیگر هنرمندان و همچنین گروه قدیمی ها و شقایق میرزایی به مصاحبه تصویری پرداخت. در خاتمه این مراسم به اصرار حاضرین از وفا خواسته شد لب به خوانندگی بگشاید و او سه کار خود را اجرا کرد و با اسقبال حاضرین همراه شد. سپس دینامیک یک ترانه خواند و در این هنگام بود که نگار از هیجان غرق خوشحالی بود و برنامه پایان یافت. 

«نگار» را بیشتر بشناسیم...
خانم سیما حاجی خانی معروف به نگار در روز چهارم آبان ماه 1334 در شهرستان ابهر به دنیا آمد. وی برای اولین بار در سال 1350 به پیشنهاد نصرت الله کنی (فیلمبردار) در فیلم «محلل» به کارگردانی نصرت کریمی ایفای نقش نمود. نگار سپس در فیلم «غریبه» (سال 1351)، «عیالوار» (سال 1352)، «صدای صحرا» (سال 1354) و در فیلم «چلنگر» (اطلاعاتی در دست نیست) به عنوان آخرین بازی اش کار کرد که این فیلم برای همیشه نیمه تمام ماند.
معروف ترین کار او سریال «خانه به دوش» (مراد برقی) در سال 1352 به کارگردانی و بازی پرویز کاردان است که در 83 قسمت ساخته شد. نگار در نقش محبوبه در کنار روح الله مفیدی، اصغر سمسارزاده و زنده یادان ناصر گیتی جاه و مینو در این سریال بازی کرد که به دلیل استقبال بی سابقه نسخه ای سینمایی آن به نام «مراد برقی و هفت دخترون» به کارگردانی پرویز کاردان و نویسندگی احمد بهبهانی در سال 1353 ساخته شد.
وی هم اکنون در سن 61 سالگی به سر می برد و خدا را شکر از سلامت نسبی برخوردار است.
گروه مجله اینترنتی قدیمی ها برای این هنرمند ارزنده آرزوی سلامتی و شادکامی دارد.

در هنگام دیدار با خانم نگار از طریق کانال رسمی تلگرام قدیمی ها این برنامه منعکس شد و تعدادی از خوانندگان سایت پیام های خود را از این طریق به قدیمی ها ارسال کردند. در پایین گلچینی از نظرات مردم را در مورد خانم نگار می بینید.

فاطمه: سلام خانم نگار. من شما رو خیلی دوست دارم، مشتاق دیدار. سریال مرادبرقی من 12 ساله بودم، لحظه شماری میکردم واسه سریال خانه به دوش، تلویزیون نداشتیم، خونه همسایه میرفتیم بعضی وقتا مارو راه نمیدادن. یه شب تا صبح گریه کردم، پدرم تلویزیون خرید. خلاصه بساطی داشتیم.

ابراهیم حسینی از بوشهر: سلام آقای لارنگی، سلام مرا به خانم نگار عزیز برسانید، آرزوی سلامتی برایش دارم.

پرویز قربانی: افتخار ماست. آرزوی سلامتی برای او داریم.

:Art بهش بگيد خوشا آن روزها كه شاد بوديد. ما حسرت شادي به دلمون مونده.

یوسف ملکی: سلام خانم نگار امیدورام همیشه خوش وخرم باشی. من یکی از طرفداران شما هستم، مخصوصا سزیال مراد برقی، یادش بخیر. لطفا اگر می شود عکس جدید خودتان را بگذارید موفق باشد.

کاووس تتموئی اصلانیک: درود بر بانوی نازنین. من بیشتر فیلم هاتون را نگاه کردم و لذت بردم. درود بر شما.

H.RH : سلام، ما دوستون داریم.

محسن: سلام، من خودمو در حدی نمیدونم که چیزی بگم و فقط میتونم براشون آرزوی سلامتی بکنم و ازشون بخوام مواظب خودشون باشن. با تشکر و ممنون

فرهاد معینی: با سلام خدمت شما وخسته نباشید. اگر امکانش هست اطلاعات بیشتر از این عزیز(نگارخانم) منتشر فرمایید، چون احساس میکنم، حق مطلب درباره ایشان ادا نشده. باسپاس.

علی اسدی: سلام با تشکر از زحمات زیاد شما سایت قدیمی ها. اول اینکه خواستم ازشون بپرسید اون روستایی که مراد برقی رو بازی کردید کجاست؟ و یا اون صحنه های شهر کجای تهرانه؟ و بعد اینکه این همه دارین زحمت میکشین کیفیت عکسها رو یک کمی بالاتر بذارید که ما آرشیو میکنیم، با کیفیت داشته باشند .ممنون از لطف شما.

Effort success: سلام، آرزوی بهترین ها رو برای این بازیگر توانا و دوست داشتنی سینما داریم.

داود حاتمی: سلام خدمت شما دوست گرامی و با سلامی دو چندان خدمت خانم نگار که بنده خاطراتم رو مدیون بازی زیبای ایشان و سایر هنرمندان سریال مراد برقی بالاخص جناب پرویز کاردان هستم. انشالله که همیشه سلامت و تندرست باشند و سایه تون بالا سر ما باشه. این رو بدونید که ما هرگز شما رو فراموش نکرده و نخواهیم کرد شما در قلب ما جای دارید.

حیدر هاشم خانی تهران: با سلام خدمت خانم نگار. خوشحالم از این که پیام به شما میدم، درودبرشما هنرمند قدیمی. من فیلم مرادبرقی و بازی شما را خیلی دوست دارم، موفق وسلامت باشید.

هادی: سلام روزتون بخير. من فقط خواستم سلامي عرض كرده باشم و اميدوارم كه سالم و سلامت باشید.

علی: انشاالله که هرجا که هستند سلامت باشند.

Sakura: میشه از خانوم نگار بپرسید چه حسی دارند که الان مثل قبل از انقلاب نیست، خیلی از همکاراتون رفتند و دیگه نیستند، با خاطراتشون چطور زندگی میکنید؟ سخت نیست ؟

علی سهیل از گرگان: با عرض سلام و ارادت خدمت شما و خانوم نگار هنرمند پیشکسوت سینمای ایران. سلام مخصوص بنده رو به ایشون برسونین چون من از طرفداران پرپا قرص سینمای قبل از انقلاب هستم و فیلم غریبه که خانوم نگار با بهروز وثوقی و مرحوم فنی زاده بازی کردن رو هم خیلی دوست دارم و در آرشیو خودم این فیلم زیبا رو دارم.

 :Mohsen Naddafبه دختر حاجی برنجی سلام برسونید. بازی ایشون در فیلم غریبه بی نظیر بود و برای ما خاطره شد. به امید سلامتی.

درویش: آرزوی سلامتی برای این هنرمند عزیز کشورمان وتمامی همکاران وبنیانگذاران هنر داریم. سلام گرم حقیر خدمت این بزرگ بانو.

فریبا مونترال کانادا: خانم نگار نازنین یا محبوبه عزیز درست است که سی و هشت سال است صورت زیبا شما و بازیگری قشنگ و معصومانه شما را بر ما حرام کردند، اما یاد شما همیشه  و همیشه در ذهن و قلب ما باقی خواهد ماند.زیبا و مانا باشید و با آرزوی سلامتی برای شما. راستی آقا کاردان خیلی دوست داشت از شما خبر داشته باشد من از یکی از برنامه هاشون مطلع شدم.
 
نگار

بازیگران و عوامل سریال خانه بدوش (مراد برقی)


نگار

نگار

 نگار و روح الله مفیدی

شیلا، نگار و دینامیک

روح الله مفیدی، اصغر سمسارزاده، دینامیک، نگار و وفا

اصغر سمسارزاده و نگار

نگار و روح الله مفیدی

نگار و نادر طریقت

روح الله مفیدی، اصغر سمسارزاده و نگار

فرهاد لارنگی، رضا بنفشه خواه و اصغر سمسارزاده

نگار و روح الله مفیدی

فتانه فردین، شیلا، ارغوان رحمت جو، نگار و روح الله مفیدی

اصغر سمسارزاده، دینامیک، نگار و نادر طریقت

دینامیک، نگار، فتانه فردین و شیلا

روح الله مفیدی، اصغر سمسارزاده، نگار و خواهرش

 نگار، نادر طریقت، روح الله مفیدی و فرامرز امینی

فتانه فردین، شیلا، خواهر نگار، وفا، نگار و روح الله مفیدی

رضا بنفشه خواه، اصغر سمسارزاده، دینامیک، نگار و وفا

فرامرز امینی،مجتبی نظری، روح الله مفیدی، اصغر سمسارزاده، دینامیک، نگار و وفا

فرامرز امینی، روح الله مفیدی، رضا بنفشه خواه، اصغر سمسارزاده، دینامیک و نگار

فرهاد لارنگی، محمد رفیعی، مجتبی نظری، روح الله مفیدی، اصغر سمسارزاده، دینامیک، نگار

اصغر سمسارزاده، دینامیک، نگار، وفا، فروغ بهمن پور و خواهر نگار

شقایق میرزایی، وفا، اصغر سمسارزاده و فتانه فردین

دیدار هنرمندان با نگار بعد از 37 سال

دیدار هنرمندان با نگار بعد از 37 سال


روح الله مفیدی و نگار

نگار و روح الله مفیدی

نگار و روح الله مفیدی

نگار، روح الله مفیدی و فرامرز امینی

دیدار هنرمندان با نگار بعد از 37 سال


خواهر نگار، نگار و روح الله مفیدی

نگار، نادر طریقت و روح الله مفیدی

شیلا، فرامرز امینی، نگار و روح الله مفیدی

وفا، نگار و روح الله مفیدی

دیدار هنرمندان با نگار بعد از 37 سال

نگار و اصغر سمسارزاده

اصغر سمسارزاده و روح الله مفیدی
اصغر سمسارزاده و نگار

روح الله مفیدی، اصغر سمسارزاده و نگار

دینامیک، اصغر سمسارزاده ،نگار و خواهرش

دیدار هنرمندان با نگار بعد از 37 سال

دیدار هنرمندان با نگار بعد از 37 سال

دینامیک و نگار

دینامیک و نگار

دیدار هنرمندان با نگار بعد از 37 سال

دیدار هنرمندان با نگار بعد از 37 سال
عکاس: فرهاد لارنگی، علی رجبی و شقایق میرزایی

۴ نظر:

فراز گفت...

درود بر شما
کار شما نه تنها کمک به زنده نگه داشتن یاد هنرمندان این مرز و بوم است بلکه به لحاظ انسانی و عاطفی ارزشمند است
درود فراوان نثار شما بزرگواران
________
از نوشته‌های آقای صدر خبری نیست چرا؟

ناشناس گفت...

عالی بود

ناشناس گفت...

رضا، آلمان
زندگیمون در یک روال مناسب و خوبی داشت جلو میرفت اما متاسفانه نگذاشتند. افسوس که نگذاشتند و چندین نسل و میلیون‌ها ایرانی‌ را دربدر و آواره و از بین بردند. خانم نگار هرجا هستید براتون آرزوی سلامتی‌ و تندرستی دارم

ناشناس گفت...

یاد مراد برقی و یاقوتش بخیر .
برای نگار خانوم خم آرزوی سلامتی دارم