۱۳۹۲ اسفند ۱, پنجشنبه

یادی از حسن بنایی که به مانند دیگر ستاره ها ندرخشید + عکس

صفحه فیس بوک رضا بیک ایمانوردی نوشت: حسن بنایی هنرمندی که شاید به مانند دیگر ستاره ها ندرخشید و شناخته نشد، تا برایتان نام و چهره ای آشنا باشد.

انسانی بی ادعا و زحمت کش که در پشت صحنه ها، خارج از نگاه لنزِ دوربین، در بسیاری از فیلم های قبل از سال ۱۳۵۷ با عشق و علاقه حضوری فعال داشت، و در حدِ توانش به پیشبرد هنر سینما در کشورش خدمت کرد.
امروز که در بین ما نیست یادش را گرامی می داریم و درودی بر روح بلند این فرزند هنر کشورمان می فرستیم، که شاید تقدیر کوچکی باشد از زحمات این بزرگمرد از دست رفته.
تصویر پایین حسن بنایی در کنار رضا بیک ایمانوردی در پشت صحنه فیلمبرداری را نشان می دهد.


۵ نظر:

ناشناس گفت...

خيلي خوب است که اين مطالب را منتشر مي کنيد. دست مريزاد
تا باقيمانده آن نسل از بين نرفته اند کساني که مي توانند کمک کنند تا اين افراد فراموش نشوند. يک تاريخ شفاهي نياز داريم. مي دانم گفتنش آسان است ولي کاري است سخت
تيم قديميها اگر لطف کنند از اين گمنامان بيشتر بنويسند خيلي عالي است.
بريده نشريه هاي پيش از انقلاب خوب است ولي اين گفتگوها خيلي مهمتر است. ببينيد گفتگو با نوذر آزادي چقدر زيبا بود. البته زحمت قديميها در اين مورد شايسته و ارزشمند است. اميد است کار گردآوري هم رونق بيشتري پيدا کند
با سپاس

شعله افشار گفت...

سلام خدا این آقای حسن بنایی را رحمت کند ومرحوم بیک ایمانوردی رابیامرزد.
این دوست عزیز درست می گویند گفتگو بسیار تأثیر گذار وروشن کننده ومثبت است . واقعاً این گفتگوی شما با نوذر آزادی دنیایی ارزش دارد .
وقتی گفتگوی مثلاً 35 سال پیش یک هنرمند را با گفته های امروز او مقایسه می کنی آن حرفها لذت بخش و ماندگار می شود نام آن شخص وزحمات و افکار یا اهدافش واضح تر می شود.

موفق و ماندگار باشید

ناشناس گفت...

یاد باد"آن روزگاران یاد باد زندگی با آن عزیزان یاد باد

ناشناس گفت...

زحمت اصلی را همین افراد پشت صحنه میکشند که متاسفانه قبلا نامشان در تیتراز هم نوشته نمیشد ولی با عشق به سینما درسرماوگرماتلاش میکردند اخ از عشق سینما اخ

س - ب گفت...


آه از عشق ......

هرعشقی ای آخ دارد

عشق آتش بُوَد و خانه خرابی دارد .