۱۳۹۴ مهر ۲۵, شنبه

قدیما 83 - آگهی فروشگاه بزرگ ایران | باغ نارنجستان قوام شیراز | پوستر فیلم خانوم خانوما | امیرعباس هویدا و همسرش | قم | الیزابت تیلور

عکس هایی که امروز گروه قدیمی ها در بخش «قدیما» برای شما در نظر گرفته است، آگهی فروشگاه بزرگ ایران، باغ نارنجستان قوام شیراز، پوستر فیلم خانوم خانوما، امیرعباس هویدا و همسرش لیلا امامی، قم در دهه 50، الیزابت تیلور می باشد.


آگهی فروشگاه بزرگ ایران

شیراز - باغ نارنجستان قوام

پوستر فیلم خانوم خانوما

امیرعباس هویدا و همسرش لیلا امامی

قم - دهه 50

الیزابت تیلور

الیزابت تیلور
الیزابت تیلور (متولد: ۲۷ فوریه ۱۹۳۲ – درگذشت: ۲۳ مارس ۲۰۱۱) بازیگر آمریکایی و برندهٔ دو جایزه اسکار برای بهترین بازیگری بود. وی از مشهورترین بازیگران انگلیسی-آمریکایی سینمای هالیوود بود.
الیزابت تیلور با بازی در فیلم‌هایی چون کلئوپاترا (۱۹۶۳)، چه کسی از ویرجینیا وولف می‌ترسد (۱۹۶۶) و گربه روی شیروانی داغ (۱۹۵۸) به یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین چهره‌های سینمای جهان تبدیل شد.
زندگی خصوصی پر ماجرای او در کنار فیلم‌های موفق او و فعالیت‌های بشردوستانه اش همواره او را که از ۱۲ سالگی با بازی در فیلم ولوت ملی| (۱۹۴۴) شناخته شد، در شهرت نگه داشت.
الیزابت تیلور با مایکل جکسون، موسیقی‌دان آمریکایی، رابطهٔ دوستانهٔ نزدیک و عمیقی داشتند. در تاریخ ۶ اکتبر ۱۹۹۱ الیزابت با لری فورتنسکی در مزرعهٔ نِوِرلَند مایکل جکسون مراسم ازدواجشان را برگزار کردند. مایکل در سال ۱۹۹۷ به مناسبت ۶۹اُمین سالروز تولد الیزابت، ترانهٔ «الیزابت، دوستت دارم» را اجرا کرد.
الیزابت تیلور بیشتر سال‌های عمرش را با ناراحتی‌های جسمانی گوناگونی گذراند. او در در جریان فیلمبرداری فیلم ولوت ملی که او را در ۱۲ سالگی به شهرتی جهانی رساند، افتاد و دچار کمر دردی شد که هیچگاه رهایش نکرد. در سال ۱۹۶۱ با ابتلاء به یک بیماری نادر ریوی تقریباً تا آستانه مرگ رفت و همچنین سال‌ها به الکل و داروهای مسکن معتاد بود. تیلور در سال‌های ۱۹۹۰ دو بار جراحی لگن کرد، یک بار دیگر به دلیل بیماری ریوی مرگ را به چشم دید و از جراحی که برای برداشتن توموری که در مغز داشت، جان به در برد. او در سال ۲۰۰۴ اعلام کرد که به دلیل نارسایی قلبی دچار نفس تنگی و خستگی مفرط و همچنین انحراف ستون فقرات است.
با این حال او در سال‌های اخیر از فعالیت‌های بشردوستانه خود فعالیت در بنیاد خیریه‌ای که برای کمک به بیماران مبتلا به ایدز تأسیس کرده بود، دست برنداشت. او این بنیاد خیریه را در سال ۱۹۹۱ پس از درگذشت دوستش، راک هادسن به دلیل ابتلاء به ایدز، تأسیس کرد.
تیلور در ۲۳ مارس ۲۰۱۱ در سن ۷۹ سالگی به دلیل ایست قلبی در بیمارستان سیدار سینای شهر لس‌آنجلس درگذشت. او مدت زیادی بیمار بود و بارها به دلیل ناراحتی قلبی تحت درمان قرار گرفته بود. منبع: ویکی پدیا

هیچ نظری موجود نیست: