۱۳۹۴ شهریور ۱۱, چهارشنبه

افتتاح نمایشگاه عکس «شصت سال با پرویز مشکاتیان»

آیین افتتاحیه نمایشگاه عکس «شصت سال با پرویز مشکاتیان» عصر جمعه ششم شهریور ماه برگزار شد.
به گزارش نای، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه كه با حضور علی مرادخانی معاون هنری ارشاد، همایون شجریان، سید عباس سجادی مدیر عامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران  همچنین اعضای خانواده این هنرمند و جمعی از شاگردانش در گالری شماره یک فرهنگسراى نیاوران برگزار شد. عکس های دوره های مختلف زندگی شخصی و هنری استاد پرویز مشکاتیان از سامان اقوامی، ساتیار امامی، مهرداد امینی، گلناز بهشتی، محمد خداداداش، محمد دولو، محسن کثیرالسفر، مریم محمدی و رضا معطریان با مدیریت هنری رضا معطریان  در معرض دید عموم قرار گرفت.
علی مراد خانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد پس از حضور در این مراسم و بازدید از نمایشگاه در گفتگویی با روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران پرویز مشکاتیان را هنرمندی تاثیر گذار و صاحب نظر در موسیقی ایرانی  نامید و گفت: هر فعالیتی که در مسیر معرفی یاد و آثار این هنرمند برجسته صورت پذیرد قابل احترام و ارزشمند است. پرویز مشکاتیان در طول عمر هنری خود تاثیرات بسیار عمیق و راه گشایی را در موسیقی اعمال کرد و در این نمایشگاه بازتاب آثار او را می توان به خوبی مشاهده کرد. از این دست اتفاقات برای هنرمندان بزرگ موسیقی ما باید بیشتر روی دهد چرا که یادآوری تلاش و زحمات این بزرگان می تواند توجه مردم را به هنرمندان سرزمینشان جلب کند.
وی با اشاره به فعالیت های بنیاد آفرینش های هنری نیاوران در گرامی داشت یاد و خاطره اساتید هنری خاطر نشان کرد: یکی از کارهایی که در سیاست های معاونت هنری است معرفی آثار و همچنین معرفی خود مشاهیر هنری ایران در ابعاد مختلف است. از این رو به زودی شاهد برگزاری نمایشگاه هایی از این دست خواهیم بود. امیدوارم فضایی ایجاد شود که این مجموعه به صورت مداوم نسبت به معرفی شخصیت های فرهنگ و هنری ایران  کارهای خوبی را به انجام برساند.
بهداد بابایی، علی رستمیان، علی بوستان، کوروش بابایی، کوروش متین، کتایون ریاحی، محمدعلی نجفی، چکامه چمن ماه، احمد وثوق احمدی، عطا امیدوار، رامین صدیقی، مسعود جاهد، محمد سلمانی، مزدا انصاری، مهران مهرنیا هانا کامکار و رضا مهدوی از دیگر چهره ای هنری حاضر در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه بودند.
گفتنی است هفته بزرگداشت زنده یاد پرویز مشکاتیان از ششم تا سیزدهم شهریور ماه همزمان با شصتمین سال تولد و ششمین سال درگذشت استاد موسیقى ایران در فرهنگسراى نیاوران در حال برگزاری است. علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و جمعه ها 14 تا 19 به نشانی خیابان پاسداران روبروی پارک نیاوران فرهنگسرای نیاوران مراجعه فرمایند.

هیچ نظری موجود نیست: