۱۳۹۳ آذر ۲, یکشنبه

آهو خردمند: نقشم در فیلم «میهمان داریم» حساس بود

آهو خردمند بازیگر فیلم «میهمان داریم» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور معتقد است نقش او در این فیلم یکی از حساس ترین نقش هایش در فیلم های سینمایی به شمار می رود که مقابل پرویز پرستویی ایفا کرده است.

به گزارش هنرآنلاین، آهو خردمند بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون این روز ها چهره او را با فیلم «میهمان داریم» روی پرده سینماها می بینیم. بازیگری که اصولا در فیلم هایی بازی می کند که نقش مکمل هستند اما تاثیر بازی او در کنار پرویز پرستویی در فیلم «میهمان داریم» به کارگردانی محمد مهدی عسگرپور کاملا قابل باور و و نقشی موازی است.
خردمند تاکنون در فیلم های «زخم شانه حوا»، «بچه های ابدی»، «شهر زیبا» و... به ایفای نقش پرداخته است. خردمند در حالی که دوست دارد کمتر صحبت کند درباره نقش خود در این فیلم حرفی ندارد و بیشتر قضاوت نوع بازی اش در این فیلم را به تماشاگر می سپارد. با او گپی کوتاه درباره حضور اش در این فیلم زده ایم که در زیر می خوانیم.

این روز ها مشغول چه کاری هستید؟
گاهی چند نمایشنامه می خوانم تا از میان آن ها یکی را برای ترجمه آماده کنم. البته پیشنهاد بازی در فیلم ها و مجموعه های تلویزیونی هم به دستم رسیده است که بعد از مطالعه برای بازی  در آن نقش ها اقدام خواهم کرد.

شنیده بودم که کار نقاشی هم می کنید، فرصتی پیدا می شود تا همه این کار ها را با هم انجام دهید؟
بله سعی می کنم در زمانی که وقت آزاد تری دارم به نقاشی بپردازم. نقاشی یکی از علاقه هایم میان کارهاست که هر موقع فرصت داشته باشم حتما انجام می دهم.

چه طور شد که پذیرفتید در نقش یک مادر در فیلم «میهمان داریم» بازی کنید؟
از قبل آقای عسگرپور را می شناختم. وقتی فیلمنامه را خواندم و متوجه شدم که نقش مقابل من را پرویز پرستویی بازی می کند، دل گرمی ام برای پذیرفتن این نقش بیشتر شد. فکر می کنم در فیلم های سینمایی نقش های مقابل خیلی تاثیرگذار خواهند بود. همیشه گفته ام بازیگران در یک تیم باید به هم کمک کنند تا بتوانند بهترین نقش ها را به هم منتقل کنند.

چقدر فیلمنامه می تواند تاثیر در نقش بازیگر در یک فیلم بگذارد؟
با اینکه فیلمنامه های زیادی به دستم می رسد اما به لحاظ سوژه و شاید شخصیتی که برای بازی در آن نقش ها انتخاب می شوم، آن فیلمنامه را نمی پسندم. حتما متوجه شده اید که کلا در انتخاب نقش هایم با وسواس خاصی تصمیم می گیرم. اما بازی ام در فیلم «میهمان داریم» بازی سختی بود که باید حس متقابل یک مادر و همسر در برابر یک خانواده برای مخاطب واقعی نشان داده می شد.

قصد ندارید دوباره نمایشگاه نقاشی برپا کنید؟
حدود ۵ سال پیش نمایشگاهی از نقاشی هایم را در گالری شیرین به معرض تماشا گذاشتم که تجربه خوبی بود. الان هم اگر شرایط فراهم شود، آثاری دارم که می توانم نمایشگاه برپا کنم.

نمایشنامه ای در دست انتشار ندارید؟
از میان آنچه در نمایش نامه هایم ترجمه کرده ام برخی برای چاپ آماده است که هنوز با ناشری صحبت نکرده ام.

بازی در مجموعه و یا فیلم سینمایی را آغاز کرده اید؟
فعلا در حال مطالعه فیلمنامه و چند طرح هستم که هنوز از میان این طرح ها نقشی را انتخاب نکرده ام و بازی ام قطعی نیست.

هیچ نظری موجود نیست: