۱۳۹۴ آذر ۱۴, شنبه

قدیما 89 - آگهی روغن ایرانول | شیراز | پوستر فیلم علی بابا و چهل دزد | شاپور بختیار | استقبال از خوآن کارلوس، پادشاه اسپانیا | لورل و هاردی

عکس هایی که امروز گروه قدیمی ها در بخش «قدیما» برای شما در نظر گرفته است، آگهی روغن موتور ایرانول، شیراز در سال 1337، پوستر فیلم علی بابا و چهل دزد، شاپور بختیار و خانواده اش، استقبال از خوآن کارلوس، پادشاه اسپانیا و استن لورل و الیور هاردی می باشد.


آگهی روغن موتور ایرانول

شیراز در سال 1337

پوستر فیلم علی بابا و چهل دزد

شاپور بختیار به همراه همسر و فرزندانش

استقبال محمد رضا پهلوی و شهبانو فرح پهلوی از خوآن کارلوس، پادشاه اسپانیا در تهران (تاریخ 27 خرداد 1357)

الیور هاردی و استن لورل

الیور هاردی و استن لورل
لورل و هاردی نام زوج کمدین مشهور دهه‌های بیست تا پنجاه سینمای آمریکا است.
استن لورل متولد ۱۶ ژوئن ۱۸۹۰ در انگلستان است و اولیور هاردی متولد ۱۸ ژانویه ۱۸۹۲ در ایالات متحده آمریکا است.
استن لورل و اولیور هاردی در سال ۱۹۱۹ در کمپانی فاکس قرن بیستم و در فیلم سگ خوشبخت (که در ۱۹۲۱ اکران شد.) همکاری خود را آغاز کردند و سپس به استدیوی فیلم سازی هال روچ پیوستند. اما اولین فیلم دو نفره آنها «شلوار پوشاندن به فیلیپ» در سال ۱۹۲۷ آغاز همکاری رسمی این دو بود و این همکاری در حدود سی سال ادامه یافت.
طنزهای لورل و هاردی در زمان حیات ایشان هیچگاه نتوانست توجه منتقدین را به خود جلب کند و تنها فیلم جعبه موسیقی محصول ۱۹۳۲ توانست برنده جایزه اسکار فیلم کوتاه شود. اما بر عکس در میان مردم جهان طرفداران زیادی داشتند.
اولیور هاردی در ۷ آگوست ۱۹۵۷ در ۶۵ سالگی درگذشت و پس از مرگ هاردی استن لورل به صورت رسمی از حرفه بازیگری کناره گیری کرد اما به علت بیماری زیاد نتوانست در مراسم درگذشت هاردی شرکت کند و گفت «الیور درک می‌کند».
لورل آخرین سالهای عمر خود را در آپارتمان کوچکی در اوشیناهتل در سنت مونیکا سپری کرد و وقت خود را به جواب دادن به نامه‌ ها و تلفن ‌های طرفدارانش می‌گذراند.
سرانجام وی نیز در ۲۳ فوریه ۱۹۶۵ در سن ۷۴ سالگی چند روز پس از حمله قلبی در گذشت و در بخشی از وصیت نامه خود نوشته بود «اگر کسی در مراسم درگذشت من گریه کند دیگر با او صحبت نخواهم کرد». منبع: ویکی پدیا

هیچ نظری موجود نیست: