۱۳۹۴ مهر ۱۵, چهارشنبه

نکوداشت زنده یاد حسن ملکی؛ روزنامه نگار پیشکسوت برگزار می شود

مراسم نکوداشت زنده یاد حسن (منصور) ملکی، روزنامه نگار پیشکسوت در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، مراسم نکوداشت زنده یاد حسن (منصور) ملکی، روزنامه نگار پیشکسوت ۱۷ مهرماه، همزمان با زادروز او در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.
در این مراسم که از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷:۳۰ روز جمعه ۱۷ مهرماه در تالار استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران برپا می شود، هنرمندان و دوستداران حسن ملکی در یاد و خاطره ی او سخن می گویند.
حسن (منصور) ملکی، روزنامه نگار، منتقد هنری، نویسنده و آموزگار، متولد ۱۳۲۱ با دبیری ادبیات در مدرسه های تهران فعالیت خودش را آغاز کرد و بعدها با عنوان روزنامه نگار به فعالیت ادامه داد. وی در روزنامه هایی چون ابرار، اخبار و آریا به عنوان دبیر سرویس فرهنگی فعالیت داشته و نقدهایی را در حوزه ی فیلم، ادبیات و هنرهای تجسمی نوشته که در نشریات منتشر شده است.
وی سال هایی ریاست روابط عمومی موزه ی هنرهای معاصر تهران را بر عهده داشت. مجموعه شعر «دو کبوتر کنار پنجره ما» در سال ۸۳، «کوتاه، مثل آه» گزیده ی شعر ایران و جهان در سال ۸۵ و «تا با توام همیشه با توام» گزیده ای از نثرهای شاعرانه کهن فارسی در سال ۹۲ ازجمله آثار مکتوب اوست.
حسن (منصور) ملکی ۲۹ شهریورماه پس از دوره ای بیماری در بیمارستان قلب تهران درگذشت و در قطعه نام آوران بهشت زهرا به خاک سپرده شد.
علاقه مندان برای حضور در این مراسم می توانند جمعه ۱۷ مهر ساعت ۱۵:۳۰ به تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

هیچ نظری موجود نیست: