۱۳۹۴ مهر ۱۵, چهارشنبه

شمس لنگرودی پس از موسیقی و سینما، تئاتر را تجربه می کند

شمس لنگرودی، شاعر، پژوهشگر و مورخ ادبی معاصر ایرانی در تماشاخانه باران با اجرای «عکس خوانی» به صحنه تئاتر می رود.
به گزارش هنرآنلاین، بها مرشدی نویسنده و اجراگر این اثر با اعلام این خبر به گفت: این اجرا «عکس خوانی» نام دارد که از روی عکس هایی قدیمی و خانوادگی من تشکیل شده است.
او ادامه داد: متن هایی را بر اساس این عکس نوشتیم که توسط من و آقای شمس لنگرودی اجرا می شوند. مرشدی با ارائه توضیحاتی در مورد «عکس خوانی» بیان کرد: این تصاویر نشان و متن ها همراه با موسیقی روایت می شوند. می توان گفت، این شیوه روایت گری ایرانی به روز شده است و در واقع مانند همان پرده خوانی است.
او اضافه کرد: نسبت به این عکس ها خاطره دارم، این خاطرات نوستالژیک نوشته شده است. ما در بخشی وارد زندگی شمس لنگرودی می شویم. چند شعر از او که خودش آنها را روایت می کند.
مرشدی حضور این شاعر سرشناس در تئاتر را اتفاقی مهم دانست و اظهار کرد: عکس خوانی برای نخستین بار اجرا می شود، من پیش از این چنین نمونه ای تحت این عنوان ندیدیم، اما اگر بحث ترکیب مدیاهای مختلف مطرح شود، می توان اسم پرفورمنس هم بر آن نهاد. آقای لنگرودی، سینما و موسیقی را تجربه کرده است اما برای نخستین بار به صحنه تئاتر می آید و این اتفاق مهمی است.
این شاعر و نویسنده خاطرنشان کرد: عکس ها، تمی میان مرگ و زندگی دارند. در ستایش زندگی است، اما با مردگان هم سرو کار دارد.
برنامه عکس خوانی به کارگردانی احسان گرایلی 25 مهرماه دو ساعت 19 و 20:30 در تماشاخانه باران اجرا می شود.
گفتنی است؛ محمدتقی جواهری گیلانی معروف به محمد شمس لنگرودی، زاده ۲۶ آبان ۱۳۲۹ در لنگرو شاعر، پژوهشگر و مورخ ادبی معاصر ایرانی و از اعضای کانون نویسندگان ایران است.

هیچ نظری موجود نیست: