۱۳۹۳ شهریور ۱۲, چهارشنبه

نمایش مستندی با حضور ناصر تقوایی

اولین نمایش عمومی و نقد و بررسی فیلم مستند «مادرم بلوط» ساخته محمود رحمانی با حضور ناصر تقوایی در فرهنگسران نیاوران تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، این فیلم مستند که برگزیده بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی مستند مونیخ و برنده جایزه سیلور داک از کوالالامپور است، برای اولین بار اکران عمومی می‌شود.
«مادرم بلوط» امروز چهارشنبه 12 شهریور 93 ساعت 18:20 و با حضور ناصر تقوایی در فرهنگسران نیاوران به نمایش در‌می‌آید و مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.
مستند «مادرم بلوط» به واقعیتی با موضوع زیست محیطی می‌پردازد که در جریان آبگیری سد «کارون» در شمال شرقی خوزستان پنج هزار هکتار از جنگل‌های سرسبز بلوط به زیر آب رفته و...


ناصر تقوایی

عوامل تولید مستند «مادرم بلوط» عبارتند از: تصویربرداری، فیلم‌نامه و کارگردانی: محمود رحمانی، تدوین، طراحی صدا و صداگذاری: فرید دغاغله، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: امین سپهریان، موسیقی: هوشنگ چهارتنگی، مجری طرح: علی حیاتی و تهیه‌کننده: حوزه هنری استان خوزستان.
فیلم مستند «مادرم بلوط» در سال ۲۰۱۱ در بخش رقابتی بیست و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند مونیخ آلمان به نمایش درآمد و به ‌خاطر تلفیق فضا و ارایه تصویر متفاوت از یک پرتره‌ انسانی، ارتباط ساختاری فیلم با محیط زیست انسانی و همچنین ارایه تصویر بدیع و خلاقانه در روایت فیلم، جایزه ویژه هیات داوران را از آن خود کرد.
همچنین این مستند در بخش مسابقه آثار مستند در جشنواره فیلم جهان اسلام در کوالالامپور مالزی روی پرده رفت و موفق به کسب نشان نقره‌ای بهترین مستند از این جشنواره شد و در بخش مسابقه اصلی ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «پریفست» در سالن آنتیگونه شهر پشتینا پایتخت کشور کوزوو به نمایش درآمد.

هیچ نظری موجود نیست: