۱۳۹۲ دی ۲۴, سه‌شنبه

ساخت مجسمه از تختی در کسوت کارمند راه آهن/ تهران سه مجسمه از تختی دارد

مدیر امور حجم سازمان زیباسازی شهر تهران از پیشنهاد رئیس شورای شهر مبنی بر ساخت مجسمه ای از جهان پهلوان تختی و نصب آن در راه آهن تهران استقبال کرد.

سید مجتبی موسوی مدیر امور حجم سازمان زیباسازی شهر تهران در گفتگو با مهر در مورد پیشنهاد احمد مسجد جامعی رئیس شورای شهر تهران مبنی بر ساخت و نصب مجسمه ای از زنده یاد جهان  پهلوان تختی در راه آهن تهران گفت: وقتی مسجدجامعی در گشت و گذار و بازدید از مناطق تهران به راه آهن رفته و مشخص شد که جهان پهلوان تختی 15 سال کارمند راه آهن بوده است، پیشنهاد داد که مجسمه ای از آن زنده یاد ساخته و در این مکان نصب شود.
موسوی با استقبال از ساخت این مجسمه گفت: حتما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و من نیز از ساخت چنین مجسمه ای که نشان می دهد آن برگوار در کنار ورزش به کار عادی در یکی از ادارات تهران نیز مشغول بوده است، استقبال می کنم.
مدیر امور حجم سازمان زیباسازی شهر تهران در مورد مجسمه های تختی در شهر تهران توضیح داد: اکنون سه مجسمه از جهان پهلوان تختی در شهر تهران نصب است؛ پیکره کامل تختی اثر زنده یاد محمدعلی مددی در پارک بهاران منطقه 14، سردیس تختی در میدان تختی منطقه 14 و یک مجسمه کامل از زنده یاد تختی در بوستان جوانمردان که هر سه مجسمه از کیفیت خوبی برخوردارند.
مدیر گالری برگ در پایان سخنان خود گفت: مطمئنا برای ساخت مجسمه تختی در راه آهن برنامه ریزی می کنیم تا مردم نیز بدانند این پهلوان بزرگ معاصر کشور در زندگی روزمره خود کجا کار می کرده است.
احمد مسجد جامعی رئیس شورای شهر تهران در ادامه بازدیدهای هفتگی خود از مناطق تهران، چندی پیش از منطقه 16 بازدید کرد. وی ابتدا بازدیدی از راه آهن تهران داشت و در ادامه بازدیدی را از برگه های ماموریت و پرسنلی جهان پهلوان تختی به عنوان پرسنل راه آهن به عمل آورد.
مسجد جامعی در حاشیه بازدید از ایستگاه راه آهن با اشاره به خصوصیات و ویژگی های جهان پهلوان تختی گفت: باید تندیسی از جهان پهلوان تختی ساخته و در ایستگاه راه آهن نصب شود.

هیچ نظری موجود نیست: