۱۳۹۲ دی ۲۴, سه‌شنبه

اهالی موسیقی یاد استاد محمود کریمی را گرامی داشتند

مراسم بزرگداشت یاد و خاطره استاد محمود کریمی شب گذشته 21 دی با حضور اهالی موسیقی در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران (نای)، این مراسم بزرگداشت از ساعت 18:30 در سالن همایش های فرهنگسرای ارسباران و با حضور بسیاری از شاگردان زنده یاد محمود کریمی و همچنین هنرمندانی چون میلاد کیایی، بهرام گودرزی، محمد صالح اعلا، ابراهیم نائم (شاعر) و تعدادی دیگر آغاز شد.
در بخش اول این برنامه و پس از سخنان ابتدایی علی رضا پور امید به عنوان مجری مراسم، فیلم کوتاهی با استفاده از عکس های به جای مانده از استاد محمود کریمی به نمایش در آمد. این عکس ها همراه با آوازی از محمود کریمی پخش شد که در آن فرامرز پایور سنتور، داریوش صفوت سه تار و مهدی ناظمی تنبک نواخته بودند.
در ادامه برنامه معصومه مهرعلی به عنوان یکی از شاگردان زنده یاد محمود کریمی پشت تریبون قرار گرفت و دلنوشته ای را که به مناسبت بیست و نهمین سالگروز درگذشت استادش نوشته بود برای حاضران خواند.
معصومه مهرعلی در این دلنوشته آورده بود: بیستمین بهار عمر می گذشت که دست تقدیر دستان مرا در دستان پدری مهربان گذاشت. زانوی ادب زدم تا مشق ادب کنم و به قدر توان خویش از خرمنش خوشه ای برچینم.
در بخش دیگری از این متن آمده بود: در حلقه تعلیم شما گوش به آداب دادیم و دل به اصول سپردیم از شما شنیدیم و در شما دیدیم که تکیه بر اصالت ها و تکیه بر داشته های تایید شده راه را هموار می سازد برای راه یافتن به ساحت هنر.
مهرعلی همچنین آورده بود: خوش به حال ما که در زمانه ای بودیم که حضور شما در آن زمانه افتخار امروز ماست. استاد عطر وجود شما در فضای خانه ما جاری است؛ همه ما می خوانیم و می دانیم و می دانیم آنچه می خوانیم از سر وجود شما است.
در ادامه این مراسم گروه وصال با همراهی ارژنگ و سارنگ سیفی زاده (آواز)، سهیل صادقی (کمانچه)، ذکریا یوسفی (دف) به روی صحنه آمدند و ضمن اجرای قطعه آوازی با شعر صائب تبریزی، تصنیفی را که عطاءالله جنگوک پس از مرگ استاد محمود کریمی برایش ساخته بود را اجرا کردند.
پس از این اجرا، علی رضا پور امید یاداشتی به جای مانده از زنده یاد علی تجویدی درباره استاد محمود کریمی را برای حاضران قرائت کرد.
در بخش بعدی برنامه نیز علی خدایی (خواننده) به همراه میلاد پرصبر (تار) به روی صحنه آمد و برنامه ای را به صورت کاملا بداهه برای حاضران اجرا کردند. در ادامه این برنامه بخش های دیگری از اجراهای زنده یاد محمود کریمی خواننده، ردیف دان و استاد آواز ایرانی برای حاضران در سالن پخش شد.

هیچ نظری موجود نیست: