۱۳۹۲ مرداد ۱۵, سه‌شنبه

اطلاعیه به دوستداران، علاقه مندان، پیروان و عاشقان راه بی بازگشت فریدون فرخزاد

به اطلاع می رساند به مناسبت بیست و یکمین سال روز اعلام قتل فریدون فرخزاد برنامه ای توسط م.صدر تهیه شده است که در ساعت 00 :21 امشب - سه شنبه پانزدهم مرداد 1392 - در برنامه «تونل زمان» خانم پانته آ مدیری از شبکه «من و تو» پخش خواهد شد.

توجه شما عزیزان را به تماشای این برنامه جلب می نمائیم. باشد که یاد آن بزرگمرد رادیو و  تلویزیون ملی ایران بین سال های زیبای 57-1347 و نیز عرصه هنری کشور، روشنایی دوباره ای باشد در راهی که او می گفت: اگر بر روی آن اثری بماند یا نماید من براه خود ادامه خواهم داد زیرا این تنها راهی است که می شناسم و می دانم به تو ای آزادی ختم می شود.
سر در راه وطن دادن رسم همه عاشقان آن است آن هم با 21 ضربه کارد ناجوانمردانه که اولینش از پشت مستقیم به قلبش فرو رفت و آخرینش برای بریدن زبان او، زبانی که برنده و گزنده و نیش دار و بی محابا و تکتاز  بود و از هیچ چیزی نمی هراسید. نه از سیاهی شب، نه از آفتاب سوزان، نه از دشمنان قسم خورده که حکم حذف او را امضاء کرده بودند و نه از... مرگ.
مرگ آن نیست که در گور سیاه دفن شوم
مرگ آن است که از قلب تو و خاطر تو محو شوم
پس او زنده است زیرا در قلب و خاطر یکایک ما وجود دارد، با او زندگی می کنیم و با صدای او آرامش می گیریم و با دیدن تصویر او به اعجاز بی همتای طبیعت پی می بریم. ولی فریدون تو از خاطر هیچ وطن پرستی محو نمی شوی و از قلب هیچ عاشقی به در نمی شوی چرا که مأوایی جاویدان در آنها برای خود برگزیده ای که نسل به نسل در زمان جاری خواهند بود همچنان که در میان سه نسل بعد از تو پویندگان راهت را می بینیم، هر روز، هر روز و هر روز.
فریدون فرخزاد مردی که یک قرن از زمان خودش جلوتر بود همچون خواهر نامدارش که پس از 47 سال همچنان در اوج قرار دارد و با همه محدودیت ها و سانسور ها پنج دیوان او را  در هر خانه ای می توان یافت و «تولدی دیگر» او به چاپ پنجاه و هفتم رسیده است.
یک دم گمان مبر ز خیال تو غافلم
بنشسته ام خموش خدا داند و دلم

م. صدر

۲ نظر:

sarviiiii گفت...

فکر میکنم این برنامه پخش نشد درسته ؟

گروه قدیمی ها گفت...

سلام دوست عزیز
این برنامه پخش شد...
موفق باشید