۱۳۹۳ آبان ۱۶, جمعه

مستندهای ابتهاج، بهبهانی، رویایی، کیارستمی و یعقوبی

آرش سنجابی از طی مراحل ساخت مستند هایی درباره  هوشنگ ابتهاج، سیمین بهبهانی، یدالله رویایی، عباس کیارستمی و محمد یعقوبی خبر داد.

این مستندساز به ایسنا گفت: فیلم مستند سیمین بهبهانی مدتی است آماده شده و با نام «سیمین، نیمای غزل» برای گرفتن مجوز انتشار به وزارت فرهنگ و ارشاد رفته است.
او درباره ساخت این مستند اظهار کرد: ساخت این مستند را از پیش از درگذشت خانم بهبهانی آغاز کرده بودم و آخرین تصویرهایی که از او گرفتم مربوط به یک ماه قبل از فوت شان بود. او در این گفت وگو در سلامت کامل قرار داشت. در مستند هم موضوعاتی مثل زندگی، غزل و ساختار و اوزان جدیدی که او به وجود آورده مطرح شده و این موضوع با حضور خود او و دیگر منتقدان بررسی شده است.
سنجابی گفت: ساخت مستند های هوشنگ ابتهاج و یدالله رویایی نیز تمام شده است و به مرور برای گرفتن مجوز انتشار به وزارت ارشاد می روند.
او همچنین اظهار کرد: در حال حاضر مستند «از کوچه تا کن» با موضوع زندگی و سینمای عباس کیارستمی مجوز انتشار گرفته و همین روزها منتشر می شود. در این مستند که بخشی از آن گفت وگو با خود کیارستمی است، از بخش هایی از پشت صحنه فیلم ها ی «شیرین» و «کپی برابر اصل» استفاده شده است.
سنجابی درباره مستند محمد یعقوبی نیز گفت: مستند محمد یعقوبی «یک دقیقه سکوت» نام دارد که به تازگی کار ساخت آن به پایان رسیده است. این مستند به صورت تک پرسوناژ و در شهرهای تهران، لنگرود و چمخاله ساخته شده است. موضوع فیلم هم با تئاتر، نویسندگی و زندگی یعقوبی مرتبط است.

هیچ نظری موجود نیست: