۱۳۹۳ خرداد ۳۰, جمعه

اسم این کار چیست؟ / کپی برداری تو روز روشن!!!

مهدی وثوق دوست عزیزی در صفحه فیس بوکش به نکته جالبی اشاره کرد. کپی برداریِ سینمای امروز از سینمای قبل از انقلاب کار تازه ای نیست ولی این طرح دیگر بسیار عجیب است.

به دو پوستر پایین نگاه کنید، پوستر فیلم «دزد و پاسبان» در سال 1349 و پوستر فیلم «پاکباخته» در سال 1374 که طرح هایشان بسیار شبیه به هم است.
به نوشته سایت سینمایی سوره، طراحی پوستر فیلم «دزد و پاسبان» را محمدعلی حدت به عهده داشته است.


پوستر فیلم «دزد و پاسبان»


پوستر فیلم «پاکباخته» در سال 1374

۴ نظر:

ناشناس گفت...

اين همون سينماى فاسد قبل از انقلاب است كه اقايان با حذف بازيگران بزرگ. ، سينماى امروز رو پاك و مطهر كردن ،اين اولين بار نيست كه اين اتفاق يا بهتر بگم دزدى هنرى پيش اومده نمونه ى بارزش اقاى هفت رنگه كه از روى فيلم سازش كپى بردارى شده بود كه از ضعف بازيگرى گرفته تا كارگردانى به وضوح قابل مشاهده بود. پس مشكل سينماى قبل از انقلاب نبود بلكه بازيگران بزرگ اون بودند

ناشناس گفت...

این فیلم علاوه بر پوستر از فیلمنامه (شادیهای زندگی ما) کپی برداری کرده است
یک بار دو فیلم را ببینید تا متوجه بشید. البته فکرنکنم آقای لطفی بدون اجازه این کا را ککرده باشه

ناشناس گفت...

محمد بیدقی
هیج مانعی ندارد بگذار کپی کنند تا حالا صد ها کپی از روی لبخند ژوکوند برداشته شده ولی لبخند ژوکوند تا ابد باقی خواهد ماند وکپی جندی بعد فراموش میشود. در ترکی به کسی را که جنین کاری میکند برابر با کسی میدانند که به کور اوغلی حسد میبرد ومیخواست به او نیز کور اوغلی بگویند . بنابراین رفت وپدرش را کور کرد . ولی مردم بجای کور اوغلی به او گفتند (این همان نامردی است که پدرش را کور کرده)

ناشناس گفت...

دوستان خوب توجه کنين!
اين پوستر فيلم قديمي «دزد و پاسبان» هم خودش از يک پوستر فيلم ايتاليايي کپي کرده!
خيلي خودتونو ناراحت نکنين همچي اصالتي هم نداره. ... اي کاش داشت