۱۳۹۵ خرداد ۴, سه‌شنبه

اصغر فرهادی، شجریان را به فرش قرمز فستیوال «کن» آورد

به بهانه‌ی اکران فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی، ساز حسین علیزاده و آواز محمدرضا شجریان در فستیوال «کن» پیچید.

به گزارش موسیقی ایرانیان، در حالی شامگاه اول خرداد ماه، فرش قرمز فیلم کارگردان اسکاری سینمای ایران پهن شد که هنرمندان ایرانی با نوای «دلشدگان» اثر ماندگار زنده‌یاد علی حاتمی روی فرش قرمز این فستیوال رفتند. «دلشدگان» نام آلبومی با موسیقی حسین علیزاده و آواز محمدرضا شجریان است که دربرگیرنده‌ی قطعات موسیقی این فیلم سینمایی است؛ این فیلم سرشار از صحنه‌هایی است که به نوازندگی و فرهنگ اهالی موسیقی در دوران قاجار می‌پردازد.
حسین علیزاده خودش معتقد است که زنده‌یاد علی حاتمی توسط این فیلم، ساز را با سینما به مردم نشان داد. در این میان گویا اصغر فرهادی هم علاقه‌ی زیادی به این موسیقی و صدای استاد آواز ایران داشته است. او در آثار گذشته‌اش همچون «جدایی نادر از سیمین» هم در سکانسی کوتاه به موسیقی محمدرضا شجریان پرداخته بود.
علاقه‌ی کارگردان برگزیده اسکار به محمدرضا شجریان باعث شد برخلاف روال معمول فرش قرمز که موسیقی خود فیلم پخش می‌شود اما این‌بار موسیقی یکی از فیلم‌های ماندگار سینمای ایران «دلشدگان» با صدای محمدرضا شجریان پخش شد.
این اقدام عوامل فیلم «فروشنده» از شامگاه گذشته مورد توجه علاقه‌مندان موسیقی و سینما قرار گرفته است و صحنه‌هایی از این فیلم در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌چرخد.

شایان ذکر است که موسیقی فیلم «فروشنده» توسط «ستار اورکی» ساخته شده است. در مراسم فرش قرمز فیلم «فروشنده» چهره‌هایی چون اصغر فرهادی، شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، بابک کریمی، فرید سجادحسینی، پریسا بخت‌آور و « الکساندر مَلت گای» تهیه‌کننده فرانسوی این فیلم حضور داشتند.

۱ نظر:

محمود گفت...

آفرین به آقای فرهادی و درود بر قدیمی ها و دست اندر کارانش با چنین نکته سنجی در خبر رسانی.