۱۳۹۴ اردیبهشت ۱۷, پنجشنبه

آرام در سالروز درگذشت ایرج قادری: او در کار بسیار با اخلاق بود + عکس

قدیمی ها - علی رجبی: آرام هنرپیشه ای است که بعد از انقلاب برای اولین بار به مناسبت سالروز درگذشت ایرج قادری در مورد ایشان سخن می گوید.


آرام گفت: با زنده یاد ایرج قادری در حدود 4-5 فیلم کارکردم. اما خدا می داند، واقعا چقدر از فوت ایشان متاثر شدم. هنوز با گذشت این سال ها باورم نمی شود که او فوت شده و دیگر در بین ما نیستند.
آخرین فیلم من با ایرج «حکم تیر» بود که وی کارگردان هم بودند و به همراه منوچهر وثوق در این فیلم بازی می کردیم. فقط یادم نیست این فیلم را چه کسی نوشت. ولی کارگردانی ایرج قادری واقعا حرف نداشت و این اواخر، در بعد از انقلاب اگر با وجود مشکلاتی که داشتند سال یک یا دو فیلم ارائه می دادند، فیلم هایشان از هر جهت آس بود و همه حیران می ماندند.
از آرام خواستم تا از زنده یاد ایرج قادری خاطره ای بگوید که بلافاصه گفت: خاطره خاصی جز اخلاق کاری که ایشان در کارش داشت و ماه بود، به یاد ندارم. او با همه رفاقت و دوستی داشت و در کارها سینمایی سعی می کرد همه را راهنمایی کند و سر صحنه کسی را اذیت نمی کرد.
در میانه گفتگو از ایشان پرسیدم، آیا در بعد از انقلاب با ایرج قادری تماس و یا دیداری داشتید، ایشان جواب داد: شوهرم، عبدالمجید مجتهدی سینمادار بود و او دو سال پیش فوت کرد. زندگی زناشویی من با ایشان حدود 40 سال ادامه داشت و در این سال ها حتی اجازه نمی داد من کمترین ارتباط و یا تماسی با هنرمندان و دوستانم داشته باشم، حتی تا جایی که اجازه تماس تلفنی را برای یک تسلیت به اقوام نزدیک را نداشتم، چه برسد به اینکه، برای فوت زنده یاد ایرج قادری تماس بگیرم. خیلی دلم می خواست در مراسم ایشان باشم و چون به شدت عاطفی هستم از این موضوع متاثر می شدم. خلاصه من در این سال ها کاملا در انزوا بودم.
وقتی از آرام پرسیدم، با وجود انزوایی که داشتید چه کسی خبر فوت ایرج قادری را به دست شما رساند و چه حسی داشت، گفتند: اگر کسی خبر و یا پیغامی داشت به دست عبدالمجید مجتهدی (شوهرم) که سینما دار بود، می رساند و او مرا با خبر می کرد و اکثر خبرها را من از شوهرم می گرفتم در حین حال عده ای نیز از مجتهدی احوال مرا جویا می شدند. شوهرم به من اجازه نمی داد حتی در مهمانی ها و یا مراسم ها شرکت کنم. وقتی خبر فوت ایرج قادری به دستم رسید تا یک هفته حالم بسیار بد بود و یاد روزهایی افتادم که برای ضبط یک فیلم با او برای مدت حدود یک ماه، به شهر هایی چون شیراز، اصفهان، کاشان، یزد، و اکثر شهر های شمال کشور می رفتیم. نا گفته نماند، وقتی خبر تلخی از هنرمندان خارج از کشورم به دستم می رسد، تا مدت ها حالم بسیار بد است و همیشه دوست دارم، آنها سلامت و زندگی خوبی داشته باشند و این چیزهایی است که مرا شاد می کند.
وی در پایان گفت: برایم جالب است که بسیاری از مردم و جوانان از طریق شما و یا دیگران احوال من و هنرمندان قدیم را جویا می شوند و از این بابت خیلی خوشحالم.

آرام و ایرج قادری

ایرج قادری و آرام

فردین و ایرج قادری

ایرج قادری

ایرج قادری

ایرج قادری

ایرج قادری

ایرج قادری

تهمینه و ایرج قادری

ایرج قادری بر سر مزار پسرش

۲ نظر:

ناشناس گفت...

روح ایرج قادری گرامی‌ و شاد باشه. خانم آرام واقعآٔ زیبا بودند و براشون آرزوی سلامتی می‌کنم .

ناشناس گفت...

خانم اعظم میرحسینی ، آرام ، عزیز
خیلی متاسفم که هنوز در انزوا هستید و وب سایت مستقلی برای خودتان ندارید تا دوستدارانتان بتوانند مستقیما با شما در تماس باشند .
اگر نویسنده وبلاگ اجازه دادند با من هم که یکی از دوستداران کوچکتان هستم تماس بگیرید . متاسفانه آدرسی از شما ندارم.
سعید
smanzari76@yahoo.com