۱۳۹۴ اردیبهشت ۱۷, پنجشنبه

برگزاری مراسم سومین سالگرد درگذشت ایرج قادری

مراسم سومین سالگرد ایرج قادری روز پنج شنبه بر سر مزارش برگزار می شود.

به گزارش بانی فیلم، این مراسم را تنها پسر این کارگردان و بازیگر سینمای ایران در بهشت سکینه کرج برگزار خواهد کرد. ژوبین قادری با تائید این مطلب گفت: مراسم سومین سالگرد درگذشت پدرم روز پنج شنبه 17 اردیبهشت ماه با حضور خانواده، جمعی از هنرمندان، طرفداران و مردم شریف بر سر مزارش واقع در اتوبان کرج به قزوین، بعد از ورودی کمال شهر کرج، بهشت سکینه، قطعه 12، ردیف 2، شماره 33 برگزار می شود.
این برای سومین سال است که ژوبین قادری برای پدرش مراسم سالگرد برگزار می کند. ایرج قادری بازیگر، کارگردان و تهیه کننده سینمای ایران پس از یک دوره طولانی جدال با سرطان 17 اردیبهشت ماه 91 درگذشت.
او سال 1314 در تهران به دنیا آمد. این کارگردان و تهیه کننده سینما که تحصیلاتش را در رشته پزشکی و داروسازی ناتمام گذشته بود، برای نخستین بار در فیلم «چهار راه حوادث» به کارگردانی ساموئل خاچیکیان بازی کرده است.
قادری طی سال‌های فعالیتش در بیش از 70 فیلم به عنوان بازیگر مقابل دوربین رفت. در کارنامه کاری او کارگردانی بیش از 40 فیلم سینمایی نیز دیده می‌شود.
از دیگر فعالیت های ایرج قادری می‌توان به نگارش 5 فیلمنامه و تهیه کنندگی 9 فیلم اشاره کرد.
اولین فیلم ایرج قادری پس از انقلاب «دادا» بود که در سال 1361 ساخته شد.  او پس از ساخت فیلم های «برزخی ها» (1361) و «تاراج» (1363) ممنوع الکار بود و در سال 1373 با ساخت فیلم «می خواهم زنده بمانم» به دنیای سینما برگشت. از سال 1373 به بعد ایرج قادری 11 فیلم ساخت. «نابخشوده»، «طوطیا»، «سام و نرگس»، «محاکمه» و... از جمله آثار این کارگردان در دهه های 70 و 80 هستند.

هیچ نظری موجود نیست: