۱۳۹۳ بهمن ۲۹, چهارشنبه

گزارش اختصاصی قدیمی ها از مراسم تجلیل از جعفر والی در تورنتو

قدیمی ها: گروه هنری موج نو با مدیریت عارف محمدی (منتقد و فیلمساز) مراسم تجلیل از جعفر والی را با موفقیت برگزار کرد.

مراسم قدردانی از بازیگر فیلم های به یادماندنی: «گاو»، «تنگسیر»، «خاک» و ده ها فیلم و نمایشنامه در طول شصت سال فعالیت هنری روز یکشنبه 11 ژانویه در تورنتو ی کانادا برگزار شد.
مراسم با نظم و ترتیب کم نظیری راس ساعت اعلام شده با معرفی گروه موج نو توسط لیلا پیمان آغاز شد و از آن پس اجرای مراسم به عهده عارف محمدی بود که پس از سخنانی کوتاه به ترتیب  از چهره های سرشناسی چون دکتر رامین جهانبیگلو (فیلسوف)، مهدی رییس فیروز (کارگردان قدیمی سینما)، عباس جوانمرد (کارگردان و نویسنده تئاتر)، نصرت پرتوی (بازیگر فیلم گوزنها)، سهیل پارسا (کارگردان تئاتر)، دعوت کرد تا به روی صحنه بیایند.
در بین سخنرانی ها پیام کتبی داریوش مهرجویی خطاب به والی توسط عارف محمدی قرائت شد و سه پبام تصویری نیز از طرف بهروز وثوقی، محمد علی کشاورز و فخری خوروش پخش و با استقبال خوبی روبرو شد.
در انتها دکتر رضا مریدی وزیر آموزش و پژوهش و ابداعات انتاریو پشت میکروفن قرار گرفت و با ذکر خاطرات اجرای برنامه فیلم و سینما توسط عارف محمدی در تلویزیون شهر ما در سال های گذشته به عنوان پل ارتباطی سینما با ایرانیان مقیم کانادا از او و فعالیت های مداومش در اجرای مراسمی از این دست در تورنتو  قدردانی کرد.
پس از آن وزیر آموزش انتاریو تقدیر نامه ای را به آقای والی اهدا کرد و والی نیز پس از تشویق های گرم و ممتد مردم با مردم سخن گفت.
والی آن شب را شبی به یادماندنی در زندگی اش خواند و با اشاره به فراز و نشیب های زندگی هنری اش گفت: از اینکه تئاتر را به عنوان حرفه اش انتخاب کرده هرگز پشیمان نیست.
به گفته حاضران این مراسم یکی از به یادماندنی ترین شب های فرهنگی و هنری از لحاظ کیفیت و نحوه اجرای مراسم در جامعه ایرانی شهر تورنتو بود.

عارف محمدی مدیر گروه هنری موج نو کارگردان مستند بازمانده ای از ماگادان و نویسنده کتاب سینمای ایران، امروز، دیروز است که چندی پیش منتشر شده و در سال های قبل نیز مراسم تجلیل از بهروز وثوقی و مهین اسکویی و کارگاه فیلمسازی با اصغر فرهادی را در تورنتو برگزار کرد.

عباس جوانمرد و جعفر والی

عارف محمدی و جعفر والی
 
 جعفر والی

 عارف محمدی

تجلیل از جعفر والی در تورنتو

تجلیل از جعفر والی در تورنتو

تجلیل از جعفر والی در تورنتو

 عباس جوانمرد

 عباس جوانمرد

 جعفر والی

تجلیل از جعفر والی در تورنتو

تجلیل از جعفر والی در تورنتو

 جعفر والی 

 مهدی رییس فیروز و جعفر والی

مهدی رییس فیروز

هیچ نظری موجود نیست: