۱۳۹۲ اسفند ۱۴, چهارشنبه

گزارشی از شب فرهاد فخرالدینی / بازگشت کارکشته ها به صحنه

بعد از چهار سال و چند ماه، دیشب، در سالن همایش های برج میلاد شب فرهاد فخرالدینی بود.

رهبر سابق ارکستر ملی ایران که پیش تر گفته بود در چهار سال و چند ماه گذشته به دلیل «شرایطی که در دولت قبلی وجود داشت» از موسیقی کناره گیری کرده بود، شامگاه گذشته با گروه «مهرنوازان»، دوباره روی صحنه آمد و قطعاتی را اجرا کرد که برای خیل جمعیت میانسال و کهنسال حاضر در سالن، خاطره انگیز بود.
به گزارش ایسنا، ارکستر مهرنوازان که بیش از دو سال از آخرین حضورش بر صحنه می گذشت، با همراهی سالار عقیلی و سرپرستی پیمان میرآقاسی روی صحنه آمد. گروه میانسال مهرنوازان هم در جای خود قرار گرفت و با تشویق بلند حاضران قطعه «سه  تابلو از سوئیت ابن سینا» اجرا شد.
رهبر ارکستر بعد از این قطعه بود که سالار عقیلی را دعوت کرد تا در میان نوازندگان قرار گیرد و قطعات «دور جوانی» و «بهار دلکش» را اجرا کند. بعد از اجرای قطعه «رنگ شرقی»، سالار عقیلی دوباره روی صحنه برگشت تا سه قطعه «خوش آمدی»، «وای از شب من» و «نازنین یار من» را اجرا کند، تشویق های مکرر سالار عقیلی باعث شد تا یکی از حاضران با فریاد از مردم بخواهد که به افتخار فخرالدینی تشویق کنند!
در قسمت دوم کنسرت ارکستر مهرنوازان، قطعات «طرب انگیز» و «رنگ بیات شیراز» را بدون آواز اجرا کرد و قطعه های «چرا خاموشی» به یاد استاد احمد عبادی، «بهار من» ، «قرارم باش» ، «گیسو» و «خاک مهر آئین» با همراهی سالار عقیلی اجرا شد.
تشویق مکرر حاضران مثل همه کنسرت های دیگر، رهبر و خواننده کنسرت دیشب را هم مجاب کرد تا قطعه ای را به عنوان بیز اجرا کنند. سالار عقیلی گفت که حسن ختام سرود «ای ایران» خواهد بود و همه حاضران ایستاده از آخرین قطعه کنسرت دیشب استقبال کردند و آخرین بند آن را به اشاره فرهاد فخرالدینی، همخوانی کردند.
اجرای دوم کنسرت ارکستر مهرنوازان به رهبری فرهاد فخرالدینی و همراهی سالار عقیلی، با اجرای قطعاتی از فرهاد فخرالدینی، علی اکبر قربانی و شهرام توکلی، 15 اسفند ماه هم دو اجرای دیگر در سالن همایش های برج میلاد خواهد داشت.

هیچ نظری موجود نیست: