۱۳۹۲ بهمن ۱۴, دوشنبه

انتقاد فرزند «احمد محمود» از رادیو

فرزند احمد محمود از ساخت نمایش نامه  رادیویی بر اساس رمان این نویسنده فقید و همچنین استفاده حسن فتحی از نام رمان احمد محمود برای ساخت سریال «مدار صفردرجه» انتقاد کرد.

بابک محمود (اعطا) با اشاره به ساخت نمایش نامه رادیویی از رمان «مدار صفر درجه» به ایسنا، گفت: من نمی دانم چگونه است؟! کارگردان حتا زنگی هم به ما نزده و از خانواده احمد محمود برای این کار اجازه نگرفته است. به خاطر مسائل مالی نیست که این موضوع را می گویم؛ ما برای کار پدرمان و آثارش آن قدر ارزش قائل هستیم که حاضر نیستیم با کارهایش معامله کنیم. مسائل مالی در درجه  دهم اهمیت قرار دارد. مسأله این است که آن ها این کوچک ترین احترام را هم به ما نگذاشتند و نمی دانم چرا چنین کاری می کنند؟
او در ادامه متذکر شد: آقای فتحی برای سریال «مدار صفر درجه» اسم کتاب احمد محمود را برداشت و با این کارش به اثر ایشان لطمه زیادی وارد کرد. من در نمایشگاه کتاب بودم و برخی جوان ها که برای خرید این اثر احمد محمود می آمدند می گفتند این که سریالش ساخته شده است! آن موقع نامه نوشتیم و از صدا و سیما خواستیم پیگیری کنند. اما هیچ اتفاقی نیفتاد و اصلا هیچ قانونی وجود ندارد.
فرزند احمد محمود تصریح کرد: من واقعا نمی دانم با این موضوع باید چه کار کنم؟! دستم به جایی بند نیست و همین اندازه است که در رسانه ها نسبت به این نوع رفتارها انتقاد کنم. در حالی بر اساس اثر این نویسنده کار رادیویی ساخته می شود که بخش مهمی از آثارش اجازه  چاپ نمی گیرد. رمان «همسایه ها» چند دهه است ممنوع الچاپ است و در دست فروشی ها به فراوانی عرضه می شود. بارها برای مجوز آثار ایشان به ارشاد مراجعه کرده ایم. در زمانی که آقای رمضانی رییس اداره  کتاب بود، گفته بود برای اجازه  چاپ آثار این نویسنده کسی نیامده است. چطور می شود در این چهار دهه ما برای مجوز آثار احمد محمود مراجعه نکرده باشیم؟!
اخیرا اعلام شده نمایش «قطره قطره در باران» بر اساس رمان «مدار صفر درجه» اثر احمد محمود تنظیم رادیویی شده است. حسین فلاح تنظیم و کارگردانی این نمایش را به عهده دارد. همچنین پخش مجموعه نمایش «قطره قطره در باران» از شنبه ساعت 23:30 از رادیو نمایش شروع می شود.

هیچ نظری موجود نیست: