۱۳۹۲ بهمن ۱۴, دوشنبه

«خلوت خاطره ها» به یاد مرتضی محجوبی منتشر شد

آلبوم «خلوت خاطره ها» که اثر پیانو نوازی حریر شریعت زاده با همراهی تنبک سیامک بنایی است مجموعه ای برای «گرامیداشت مرتضی محجوبی» به حساب می آید که به تازگی منتشر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نای، این آلبوم از 12 قطعه «تصنیف من بیدل، ساقی»، «درآمد سه گاه»، «تصنیف من از روز ازل»، «مثنوی مخالف، فرود به دشتی، گوشه چوپانی»، «تصنیف نوای نی»، «گوشه خسور و شیرین»، «چهار مضراب دشتی»، «گوشه دیلمان»، «تصنیف کاروان»، «ضربی شور، فرود به بیات ترک، گوشه مهربانی»، «تصنیف عمری سر کوی تو» و «گوشه شهابی و چهار مضراب بیات ترک» تشکیل شده است.
سید علیرضا میرعلینقی در بخشی از مقدمه روی جلد این آلبوم آورده است: آلبوم حاضر، با مایه ای نمایان از علاقه و ارادت به ساخته ها و نواخته های استاد مرتضی محجوبی تدارک شده است. نوازنده، سال های پیاپی نزد شاگرد شناخته شده و مکتبدار استاد محجوبی، سرکار خانم فخری ملک پور این شیوه را آموزش دیده است و البته شیوه های دیگر را نیز نزد دیگر هنرمندان آموخته است.
وی در بخش دیگری از این مقدمه نوشته است: اجرای خانم شریعت زاده در این آلبوم، بیان کننده پسندهای موسیقایی ایشان است که در نوع تکنیک انتخابی برای پیانونوازی، فضاسازی های، سکوت ها، بداهه کاری ها و به خصوص، دخل و تصرف هایی که در برخی جمله ها، نیم جمله ها و آرایه های تزئینی انجام داده اند، مشخص اند. این تفاوت ها که از اختیارات نوازنده است با شنوای مقایسه ای از اجراهای قدیمی معلوم می شوند.

هیچ نظری موجود نیست: