۱۳۹۲ دی ۹, دوشنبه

عکس / تقدیر شهبانو از مجید محسنی، فردین و لیلا فروهر بابت فیلم سلطان قلب ها

قدیمی ها - فرید دهدزی: یکی از نوستالوژی های من «سلطان قلب ها» است. تا چشم باز کردم، این فیلم را دیدم.

خاطرم هست هنوز خانم لیلا در ایران بود و من فیلم را در منزل داییم می دیدم. روزی به پارک ساعی می رفتم، سال 70 بود اگر اشتباه نکنم. یک خانمی گفت شما می توانید نقش یک فرد معلول را بازی کنی؟ گفتم بله، چرا که نه بازی کردم و 4 ماه بعد پخش شد. آن فرد از بستگان لیلا بود و شیرینی دیدن این فیلم، دیدن خانم لیلا بود که باورم نمی شد آنقدر بزرگ شده بود. یادش بخیر پسر داییم بابک برای اینکه ما لذت ببریم با ویدئو این فیلم را برای ما پخش می کرد و ما چه لذتی می بردیم.
یادش بخیر آذر شیوا، لیلا با آن دیالوگ زیبا که همیشه ورد زبانم هست، با آن شیرین زبانی به فردین می گفت: ما از اوناش نیستیما!!!

لیلا فروهر، محمدعلی فردین، مجید محسنی و شهبانو فرح پهلوی

۸ نظر:

ناشناس گفت...

یکی از استادهای ما همیشه میگفت فیلمهای قدیمی قبل از انقلاب بخاطر ساده بودن داستان و حس نوع دوستی شدید اینگونه فیلمها و استفاده از آهنگهای شاد بسیار آرامش بخش هست و این آرامش باعث کاهش بسیاری از بیماریهای روانی میگردد برعکس فیلمهای بعد از انقلاب که سراسر دروغ و نیرنگ و شارلاتان بازی و فریب هست و باعث اختلالات روانی و تشدید اضطراب و استرس بینندگان و از همه مهمتر باعث افسردگی افراد جامعه میشود

نادر مودب از تهران

ناشناس گفت...

کانال ماهواره ای ICC تا زمانیکه فیلمهای سینمایی قبل از انقلاب را نشان میداد یکی از پر بیننده ترین کانالهای فارسی زبان بود اما از روزی که فیلمهای صدا و سیما و کلاه قرمزی و شنگول و منگول نشان میدهد از چشم همه افتاده است و دیگر ملت به این کانال اصلا توجه نمیکنند ... زنده باد فیلمهای قبل از انقلاب زنده باد

ناشناس گفت...

با سلام
ببخشید آقای مجتبی نظری جناب دهدزی نوشته اند،
"تقدیر شهبانو از مجید محسنی، فردین و لیلا فروهر بابت فیلم سلطان قلب ها"
مجیدمحسنی چه ربطی به سلطان قلبها داشت ؟ شما مسئول اعتبار سایت هستید.

گروه قدیمی ها گفت...

دوست عزیز سلام
درست است که زنده یاد محستی در این فیلم بازی نداشته ولی در این مراسم حضور داشته...
عکس نشاندهنده همه چیز است...
موفق باشید

ناشناس گفت...

دوست بزرگواروعزیز جناب آقای مجتبی نظری، متشکر از پاسخ تان –
فکر می کنم چون مرحوم مجیدمحسنی که طی دوره های 21 و 22 مجلس شورای ملی ایران نماینده مردم بوده واز سال 1348 به عنوان مشاورفرهنگی رادیوتلویزیون ملی ایران تعیین گردیده اند، آن جلسۀ تقدیر ازسازندگان فیلم سلطان قلبها را ایشان هماهنگی کرده و ترتیب مراسم را به عهده داشته اند.

ناشناس گفت...

سلام برشما یاران قدیمی ها. عزیزانی که با عشق وعلاقه وزحمت بسیار به اطلاعات سینمایی وفرهنگی ما می افزائید.
سروران من اگر ممکن است یک بیوگرافی از زندگی وکارهای این هنرمند قدیمی مجید محسنی را در این سایت بنویسید.

مهرداد8282 گفت...


فکر میکنم خانم لیلا فروهر سال 68 از ایران خارج شدند. چون در شوی نوروزی سال 69 بعد از فوت هایده حضور داشتند

ناشناس گفت...

مجید محسنی از نوجوانی در کنار برادرش حسین محسنی که یازده سال از او بزرگتر بود بازیگری در نمایش های مختلف را شروع کرد وپس از فعالیت در نمایش های بسیاری به عنوان پیش پرده خوان ، در سال 1318 اولین تجربه بازیگری حرفه ای خود را در نمایشی به نام سالومه بر صحنه تئاتر اجرا کردو سپس سال ۱۳۲۶ با بازی در یک فیلم تبلیغاتی بازیگری مقابل دوربین را نیز شروع کرد. ازسال ۱۳۳۰ به طور جدی کار در سینما را با فیلم خواب‌های طلایی به کارگردانی معزدیوان فکری آغاز کرد. چند سال بعد مجید محسنی یکی از بهترین هنرمندان رادیو بود. اوخالق شخصیت ِ (کمدی انتقادی) عمقُلی صمد ( روستایی ساده دل با لهجه ای شیرین)در رادیو ایران طی سال های 1334 تا 1342 بود. در بازیگری با پشتکار وخستگی ناپذیری بسیار فعالیت می کرد. دو دوره ( دورۀ بیست ویکم و بیست و دوم )نماینده مردم در مجلس شورای ملی شد 1342 - 1348 و در سال ۱۳۴۸ به عنوان مشاور فرهنگی سازمان رادیو و تلویزیون ملی ایران تعیین گردید. چندی پس از انقلاب فیلم " پرستوها به لانه باز می گردند " - محصول 1342- که بازیگر اصلی ونویسنده وکارگردان وتهیه کننده اش بود با پوستر وپلاکارد جدید در سینماهای تهران اکران شد.