۱۳۹۳ آذر ۸, شنبه

آخرین خبرها از نخستین دوره جایزه همایون خرم

فرزند زنده یاد همایون خرم جزییات نخستین دوره جایزه سراسری این استاد حوزه موسیقی را اعلام کرد.

رضا خرم در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: مدت زیادی نیست که در راستای برگزاری نخستین جایزه همایون خرم، اطلاع رسانی کرده ایم؛ اما در همین زمان کوتاه متوجه شدیم که هنرجویان بسیاری از آموزشگاه های موسیقی قصد شرکت در این جشنواره را دارند و استقبال خوبی از آن شده است.


زنده یاد همایون خرم

او در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا زمان برگزاری این مراسم همزمان با تاریخ درگذشت همایون خرم است؟ گفت: امسال اولین سال برگزاری این جایزه است و ما به زمان بیشتری نیاز داریم. سالروز درگذشت پدرم 28 دی ماه است و ایشان 1 بهمن به خاک سپرده شد. تاریخ برگزاری مراسم ما هم باید با این رویداد تقارن داشته باشد، زیرا در غیر این صورت، مراسم با جشنواره ی موسیقی فجر داخل پیدا می کند. البته قطعا باید در این باره سنجیده عمل کنیم.
وی ادامه داد: داوران جایزه به زودی معرفی خواهند شد، اما چارچوب کلی آن مشخص شده است و بردیا صدرنوری، بابک شهرکی، ناصر ایزدی و یکی از اعضای خانواده همایون خرم، داوران این جشنواره خواهند بود.
خرم همچنین اظهار کرد: در این جایزه که قرار است، شرکت کنندگان در آن، آثار پدرم را اجرا کنند، هیچ محدودیتی به معنای رتبه ی اول تا سوم نخواهیم داشت و افرادی که این آثار را به شکل مطلوبی اجرا کنند، برگزیده خواهند بود. با توجه به این که اولین سال برگزاری این مراسم است، تلاش می کنیم جایزه ی همایون خرم به یک جایزه ی معتبر تبدیل شود.
برای اولین دوره این مسابقات قرار است، متقاضیان در زمینه ی تک نوازی، تک خوانی و گروه نوازی، آثار زنده یاد خرم را در قالب یک فایل تصویری ضبط و تا پایان آذرماه به دبیرخانه ی این مسابقه ارسال کنند. آثار متقاضیان توسط هیئت داوران ارزیابی می شود و پذیرفته شدگان مرحله ی نهایی در یکی از روزهای نزدیک به سالگرد درگذشت استاد خرم، در تالار وحدت به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

هیچ نظری موجود نیست: