۱۳۹۱ بهمن ۶, جمعه

خاطره ها 14 / حماسه شش تایی ها در سال 1352: پرسپولیس 6 - تاج 0


قدیمی ها: در دیدار پرسپولیس و تاج در سال 1352 همایون بهزادی در دقایق 50، 86، 90 و ایرج سلیمانی در دقایق 45، 56 و حسین کلانی در دقیقه 32 زننده 6 گل سرخپوشان پایتخت بودند.

قضاوت این دیدار بر عهده نیکولای پتری چیانو از رومانی بود و پرسپولیس با ترکیب ثابت و بدون تعویض به مصاف حریف سنتی خود رفته بود. همایون بهزادی در دقیقه پنجاه از فاصله 40 متری دروازه حجازی را فرو ریخت و در دقیقه 86 از پشت هجده قدم و از بالای دستان حجازی توپ را وارد دروازه حریف کرد و دومین گل خود را به ثمر رساند و در صحنه دیگر با دریبل چند مدافع تاج، به سومین گل خود در این دیدار دست یافته و تنها هتریک تاریخی و به یاد ماندنی دربی سنتی پرسپولیس و تاج را به نام خود به ثبت رساند.
در آن دیدار تاریخی این بازیکنان برای پرسپولیس به میدان رفته بودند: بهرام مودت، ابراهیم آشتیانی، مسیح مسیح نیا، رضا وطنخواه، جعفر کاشانی، اسماعیل حاج رحیمیپور، ایرج سلیمانی، اصغر ادیبی، علی پروین، حسین کلانی و همایون بهزادی (کاپیتان). مربی: آلن راجرز.
بازیکنان تاج: رشیدی (حجازی)، کارو حقوردیان، اکبر کارگر جم، جواد الله وردی، جواد قراب (کاپیتان)، نصرالله عبدالهی، علی جباری، عزت جانملکی، حسن روشن (هادی نراقی)، غلامحسین مظلومی (مسعود مژدهی) و محمدرضا عادلخانی. مربی: رایکوف.


پرسپولیس 6 - تاج 0


همایون بهزادی و بهروز وثوقی

۲ نظر:

دیانا گفت...

سلام اقا مجتبی عاشقتم شما هم قـرمـزتـــه؟

قدیمی ها گفت...

سلام دیانا جان
من فوتبالی نیستم ولی این مطلب و عکس ها هم جزء خاطرات هست...
موفق باشید