۱۳۹۵ اردیبهشت ۳۱, جمعه

انجمن ادبی-هنری رابعه و تجلیل از زحمات فرامرز امینی


قدیمی ها - علی رجبی: دلمان تنگ شده بود، از نبود دوستان و هنرمندان، به خصوص از نبود رابعه نظار که تازه به وطن بازگشت و ارمغان بازگشتش زحماتی بود که برای یک انجمن با ساعاتی مفرح برگزار کرد، از بدو ورود که به انجمن راه یافتم اولین کسی که به عنوان مهمان وارد شد، نصرت الله وحدت بود که با شوق خود را به این مراسم می رساند، با همان لحجه اصفهانی مرا به همشهری بودن سلام داد.
در میان این جنب و جوش ها استرس و تلاش های رابعه نظار بیشتر به چشم می خورد دغدغه ای که برای هر برنامه گذاری از شروع تا پایان عادی به نظر می رسید، ولی عشق او به این عمل فرهنگی ستودنی است. مهمان بعدی که آمد، ببل مجلس محمدرضا عالی پیام- هالو بود، او نصرت الله وحدت را در آغوش گرفت و دیدارهایی با استاد کاوه، رسولی و هم سنگریان دنیای انتقاد و طنز انجام داد. لحظاتی همگی مشغول بودند تا دیگر حاضرین برای شروع مراسم به این جمع هنری - ادبی بپیوندند که خانم شیلا زوج هنری استاد وحدت به همراه اکبر طهماسبی از قهرمانان دنیای ورزش به مجلس راه یافتند و بعد از آنها دینامیک با خنده رویی وارد شد. در این میان هیئت مدیره انجمن صدرا به جمع حاضرین پیوست.
مدتی در میان حاضرین پچ پچ بود تا اینکه علی دانیال از خوانندگان تازه به وطن برگشته با ورود خود توجه حاضرین را به خود جلب کردند. مجری برنامه رابعه نظار از عالی پیام دعوت کرد که به عنوان بزرگ مرد شعر و ادب ایران برنامه را اداره کنند و ایشان ابتدا خانم ها بتول مومن، ابولحسنی، جامی پور، الهه بیات و شاعران و ادیبان فرهنگی را فرا خواندند و دیگر شاعرانی از جمله آقای ذولفقاری ملقب به زرو که از شهرستان شهرضا آمده بود با شعر های طنز آمیز خود مجلس را به خنده واداشت و در لا به لای برنامه آقای صلصالی و پدرام نیز شعرشان را خواندند.
سپس بعد از برنامه شاعران، امیر رسایی خواننده ای از نسل ویگن ها و عارف ها با کمی تاخیر آمد. سپس امیر رسایی توسط رابعه به پشت تریبون فرا خوانده و با تشویق حاضرین رو به رو شد. این خواننده خوب کشورمان بدون موسیقی و زنده قسمت هایی از آهنگ های «گریه»، «حرفت حرف من»، «دیده دیده» و «از عشق حرف نزن» را برای حاضرین اجرا کرد.
این مراسم بیشتر برای قدردانی از زحمات چندین ساله فرامرز امینی، فیلمبردار و مستند ساز در زمینه هنرمندان تدارک دیده شد و با همین مضمون طی شرح بیوگرافی ایشان مراسم ادامه یافت که در آن قسمت خانم جامی پور به خواندن بخشی از بیوگرافی ایشان پرداختند، سپس فرامرز امینی به پشت تریبون آمد و با نقل خاطراتی از دوران بچگی و حتی اینکه او در هنگام کار در رادیو طی مصاحبه ای که با زنده یاد معینی کرمانشاهی داشت و بازخواست شد، صحبت هایی شرح داد. سپس رابعه از هنرمندان حاضر همچون نصرت الله وحدت، شیلا، دینامیک، امیر رسایی و علی دانیال خواست تا به پشت تریبون حاضر شوند و هر کدام با نقل حرفی و یا خاطره ای از فرامرز امینی قدردانی کنند و در این میان علی دانیال در اولین حضورش در این برنامه در بدو ورودش به ایران ابراز خرسندی نمود و امیر رسایی نیز از همه خبرنگاران از جمله فرامرز امینی و سایت قدیمی ها نهایت تشکر را نمود و در پایان با اهدای لوحی به امینی این قسمت از مراسم پایان یافت.
ناگفته نماند فروغ بهمن پور از فعالان دنیای هنری و فضل الله احمدی خبرنگار با سابقه مجله جوانان سابق در ایران که این روزها در مجله «پیشخوان» در ایران فعالیت دارد، در میان حاضران به چشم می خوردند. لحظاتی گذشت و استاد ایرج به همراه نوازنده اش عباس تجویدی به مراسم آمدند و پس از او مصطفی بادکوبه ای از شاعران ادب ایران نیز به این جمع اضافه شد.
به اصرار حاضرین از دینامیک خواسته شد تا آهنگی را بخواند و او به آهنگ «غروب کوهستان» که توسط ناهید دایی جواد خوانده شده بود تمایل داشت و با کسب اجازه از بزرگانی چون نصرت الله وحدت و ایرج به همراه نوازندگی ویولن عباس تجویدی این اثر را اجرا کرد. وی در ادامه گفت: امیدوارم روزی این اثر را بتوانم با کسب اجازه از خواننده اصلی اش ثبت و منتشر کنم.
در اواخر برنامه بود که بدون هیچ اطلاعی جوانی خوش صدا که آوازش در جلسات قبل اوج طراوات یک کار هنری اصیل ایرانی بود، با نام حمید رضا منفرد وارد مجلس شد و رابعه از حضور ایشان قدردانی و ابراز خوشحالی کرد.
بعد از گذشت دقایقی شعر هایی توسط عالی پیام، رسولی و بادکوبه ای خوانده شد که در هر کدام طنزی با انتقادی سنگین نهاده شده بود، حالا اگر هم نوبتی باشد نوبت، پهلوان آواز ایران بود که با خستگی از سفر اصفهان خود را از دیگران جدا ندانست و با نوای خود و شعر «من یه پرنده ام» شوری دو چندان به مجلس بخشید و در آخر بعد از حدود 4 ساعت این مراسم با سرود ای ایران و نفس های عاشقان وطن خاتمه یافت.



نصرت الله وحدت

نصرت الله وحدت و رابعه نظار

عالی پیام و رابعه نظار

شیلا و نصرت الله وحدت

 فروغ بهمن پور و دنیس 

 انجمن ادبی- فرهنگی رابعه 

عالی پیام و رابعه نظار

 انجمن ادبی- فرهنگی رابعه

ذوالفقاری و عالی پیام
 
 انجمن ادبی- فرهنگی رابعه 
 
 انجمن ادبی- فرهنگی رابعه 

 انجمن ادبی- فرهنگی رابعه 

 رابعه نظار، امیر رسایی و علی دانیال
شیلا، نصرت الله وحدت، کاوه و عالی پیام

شیلا، نصرت الله وحدت، رابعه نظار و فرامرز امینی

رابعه نظار، وحدت، دینامیک، فرامرز امینی و امیر رسایی

رابعه نظار، دینامیک و عباس تجویدی

رابعه نظار، عباس تجویدی و ایرج

فروغ بهمن پور، بادکوبه ای، عباس تجویدی و ایرج

شیلا، وحدت، ایرج و فضل الله احمدی

ایرج و امیر رسایی

علی رجبی، رسولی، عالی پیام، جامی پور و رابعه نظار

ایرج، امیر رسایی، عباس تجویدی و رابعه نظار

امیر رسایی، وحدت و دنیس

۱ نظر:

سیامک از کرمانشاه گفت...

فقط عشق واقعی وازصمیم قلب به هنروهنرمندان است که امثال آقای فرامرز امینی عزیزراوادار به خدمت به آنان کرده است , دراینجا لازم میدانم از صمیم قلب ازایشان سپاسگزاری نموده وبرایشان آرزوی سلامتی وخوشبختی نمایم .