۱۳۹۴ آبان ۱۰, یکشنبه

ممیزی حرف‌های فخیم‌ زاده در برنامه «هفت»

هنرآنلاین: مهدی فخیم‌ زاده جمعه شب مهمان برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی بود و درباره فیلم‌های تاریخی صحبت کرد.
جمعه شب قسمت دیگری از برنامه سینمایی «هفت» طبق روال جمعه شب‌ها روی آنتن تلویزیون رفت. در این برنامه مهدی فخیم‌زاده کارگردان و بازیگر سینما به عنوان مهمان مقابل بهروز افخمی مجری برنامه قرار گرفت تا از ساخت آثار تاریخی بگوید.
فخیم‌زاده پیش از این چند بار در مصاحبه‌های مختلف درباره ساخت فیلم‌های تاریخی در سینما صحبت کرده است و شب گذشته هم در‌این‌باره، گفت: در این سال‌ها خیلی دوست داشتم که فیلمی درباره واقعه عاشورا بسازم اما به سرانجام نرسید. چرا که کارهای تاریخی نیاز به تحقیق و مطالعه زیادی دارد که حقیقت را بیان کند. به نوعی توبه کرده‌ام که فیلم و یا اثر تاریخی را تولید نکنم.
فخیم‌زاده در ادامه به فیلم "رستاخیز" اشاره کرد و گفت: تنها چیزی که می‌توانم درباره فیلم "رستاخیز" و درویش بگویم این است که من خیلی دلم برای این کارگردان و فیلمش می‌سوزد.
بعد از این حرف‌ها ناگهان برنامه قطع شد و پیام‌های بازرگانی روی آنتن تلویزیون رفت. بعد از پایان آگهی‌ها هم بحثی درباره این فیلم نشد و فخیم‌زاده در ساخته شدن فیلم "ولایت عشق" توضیح داد؛ از بحث درباره چهره نورانی و انبیا در فیلم‌ها گرفته تا درباره بازخوانی یک رویداد تاریخی که با نظرها و سلیقه‌های مختلفی روبرو است.
این بحث تا جایی ادامه پیدا کرد که افخمی در پایان به این موضوع اشاره کرد که اگر برخوردها با فیلم‌های تاریخی به شکلی که برای فیلم "رستاخیز" اتفاق افتاد، ادامه داشته باشد، دیگر هیچ کارگردانی به سراغ فیلم‌های تاریخی در سینما و تلویزیون نخواهد رفت.

هیچ نظری موجود نیست: