۱۳۹۴ آبان ۱۰, یکشنبه

استاد فضل‌الله توکل از بیمارستان مرخص شد

موسیقی ما: «فضل الله توکل»  آهنگساز و نوازنده‌ی پیشکسوت پس از طی یک دوره‌ی بیماری، از بیمارستان مرخص شده است و حالا در منزلش تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارند.
«پاشا پاشایی» مدیر برنامه‌های فضل اله توکل  ضمن بیان این مطلب به سایت «موسیقی ما» می‌گوید:‌ «استاد ده سال است که دچار بیماری قبلی هستند و در این مدت به شکل مستمر با این بیماری درگیر بودند تا اینکه متاسفانه ریه‌ی ایشان هم دچار مشکل شد و تنگی نفس پیدا کردند و به بیمارستان منتقل شدند. در بیمارستان‌های دولتی هم البته به هیچ‌عنوان شان استاد در نظر گرفته نمی‌شد تا اینکه در بیمارستانی خصوصی بستری شدند؛ اما از آنجا که مدت زمانی طولانی در آنجا بودند،‌به پیشنهاد خودشان به منزل آمدند تا ادامه‌ی کارهای درمانی در خانه‌اشان انجام شود و حالا ما امیدواریم که با برطرف شدن خستگی‌ روحی‌اشان، از نظر جسمی نیز وضعیت ایشان بهتر شود».
او البته به این مساله اشاره دارد که به «فضل الله توکل» همچنان به شکل کامل بهبود پیدا نکرده‌اند و ممکن است طی چند روز آینده بار دیگر ناگزیر به رفتن به بیمارستان شوند:‌ «امیدوارم شرایط جسمی ایشان همچنان در وضعیت مساعدی قرار گیرد که بار دیگر به بیمارستان منتقل نشود، هر چند ما انتظاراتی در این زمینه از مسوولان هنری ارشاد و همچنین خانه‌ی موسیقی داریم. هنرمندان بزرگی چون استاد توکل، حالا به اندازه‌ی انگشتان یک دست باقی مانده‌اند و به همین خاطر باید به بهترین شکل از آنان نگهداری کرد».
«فضل‌الله توکل» در کودکی از محضر استاد «حسین تهرانی» بهره برده است و نزد ایشان دوره تنبک نوازی را طی کرد و علاوه بر آن از حضور «علی تجویدی» نیز بهره برده است و به دعوت ایشان به عنوان نوازنده سنتور در ارکستر شماره ۲ رادیو آن زمان به سرپرستی استاد تجویدی فعالیت کرد. یک سال بعد در ارکستر شماره ۳ رادیو به سرپرستی استاد پرویز یاحقی نیز به عنوان نوازنده ارکستر پذیرفته شود. او علاوه بر نوازندگی در آهنگسازی نیز فعالیت داشته و سبک کاری او کاملاً دلنشین، عامیانه و به‌روز است . او با بسیاری از آهنگسازان پیش و پس از انقلاب فعالیت داشته است که از جمله‌ی آنان می‌توان به اکبر گلپایگانی و همچنین عیرضا افتخاری – آلبوم‌های نسیما، غم زمانه، خاطرات جوانی- اشاره کرد.  او در نواختن سنتور و همچنین آهنگسازی دارای سبکی مخصوص به خودش است.  ایشان با تکنوازان و اساتید برجسته استادان حبیب‌الله بدیعی، پرویز یاحقی، همایون خرم و اسدالله ملک و دیگر اساتید همکاری داشته‌است؛ و حاصل این همکاری تعداد زیادی نوار است که در آرشیوهای گوناگون موجود است.

هیچ نظری موجود نیست: