۱۳۹۴ مرداد ۱, پنجشنبه

نمایشنامه خوانی بیضایی همزمان با چاپ نمایشنامه ها

در حالی که تعدادی از آثار نمایشی بهرام بیضایی به تازگی تجدید چاپ شده اند، این نمایشنامه نویس قرار است به زودی نمایشنامه «شب هزار و یکم» را نیز در تورنتو کانادا نمایشنامه خوانی کند.

به گزارش ایسنا، اخیرا چاپ هفتم نمایشنامه های «سه برخوانی» (اژدهاک، آرش، کارنامه بندار بیدخش)، نمایشنامه «مجلس قربانی سنمار»، فیلمنامه «تاریخ سری سلطان در آبسکون» از بیضایی از سوی انتشارات روشنگران و مطالعات زنان تجدید چاپ شده است.
همچنین اواخر سال 93 نیز نمایشنامه های «عیارنامه»، «فتح نامه کلات»، «سلطان مار»، فیلمنامه «چشم انداز» ،«ندبه»، چاپ یازدهم «مرگ یزدگرد» و چاپ پنجم «شب هزار و یکم» و کتاب پژوهشی «ریشه یابی درخت کهن» منتشر شد.
انتشار این آثار در حالی است که به گفته یکی از مسولان انتشارات یادشده، مدتی است نمایشنامه های «دنیای مطبوعاتی آقای اسراری» و «هشتمین سفر سندباد» از این نمایشنامه نویس برای گرفتن مجوز انتشار به اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرستاده شده، اما یکی از این نمایشنامه ها مشروط به اصلاحیه شده است و هنوز جواب قطعی برای انتشار آن دیگری داده نشده است.
این در حالی است که پیش از این، این دو نمایشنامه در مجموعه «دیوان نمایش» بهرام بیضایی به چاپ رسیده  اما حالا که ناشر تصمیم گرفته است این دو نمایشنامه را به صورت مجزا و در قالب کتاب هایی مستقل چاپ کند، با مشکل مواجه شده است. نمایشنامه «هشتمین سفر سندباد» سال ها قبل به کارگردانی کیومرث مرادی به صحنه رفته است.
همچنین قرار است بهرام بیضایی به زودی نمایشنامه «شب هزار و یکم»را در شهر تورنتو کانادا نمایشنامه خوانی کند. این نمایشنامه پیش از این در ایران اجرای عمومی شده است.

هیچ نظری موجود نیست: