داریوش مهرجویی با اشاره به اینکه نمایش «هامون
بازها» بیشتر به مخاطب خاص سینما اختصاص دارد، گفت: خوشحالم که فیلم «هامون» هنوز پس
از سال ها زنده است.
کارگردان فیلم «هامون» که هشتم مردادماه به همراه
تعدادی دیگر از عوامل فیلم «هامون» برای تماشای نمایش «هامون بازها» به کارگردانی محمد
رحمانیان به تالار وحدت رفته بود، درباره این اثر به خبرنگار سینمایی ایسنا گفت: واقعیت
این است که این نمایش را کمی مغشوش دیدم و این کار به شکلی که «هامون» محوریت آن باشد،
پدیدار نشد.
او با اشاره به اینکه خیلی مشخص نبود که نقش های
این نمایش هامون باز هستند یا نیستند، گفت: گاهی دیالوگی از فیلم «هامون» شنیده می
شد و گاهی هم از فیلم های دیگری از تاریخ سینما استفاده می شد که با وجود ذوق و شوق
و شور و هیجانی که در نمایش به چشم می خورد، به نظرم خیلی محتوای آن مشخص نبود.
مهرجویی که خود در تدارک به صحنه بردن یک نمایش
در آینده ای نزدیک است، ادامه داد: به نظر
می رسد «هامون بازها» فقط برای آن عده ای که اهل سینما هستند، «هامون» را دیده اند
و دیالوگ هایش را می شناسند معنا پیدا می کند، چون در تمام طول نمایش تلاش کردم خودم
را جای مردم عادی بگذارم و دیدم به جز چند دیالوگ خوب، بقیه حرف ها بی مورد و بی ارتباط
با هم است.
وی اضافه کرد: در کنار محتوا، تعداد بازیگرها هم
از جمله نکاتی بود که برایم گنگ بود و نمی دانستم به چه دلیلی انتخاب و این گونه اجرا
شده اند؛ حتی با توجه به اینکه فیلم «هامون بازها»ی مانی حقیقی را دیده ام به نظرم
رسید اشاراتی که به او می شود هم خیلی غیرمنصفانه و بی مورد است.
مهرجویی گفت: این نمایش می توانست تاریخی از سینما
باشد یا یک داستان محوری داشته باشد که در آن صورت برای عموم مردم بیشتر معنا پیدا
می کرد.
این کارگردان سینما همچنین ضمن ابراز گله مندی
از اینکه «تعدادی از سازندگان فیلم «هامون» برای دیدن نمایش «هامون بازها» دعوت شده
بودند، اما فقط نام آن ها در سالن ذکر شد و نیز اینکه با وجود حضور خالق فیلم «هامون»
(داریوش مهرجویی) در سالن هیچنوع معرفی و دعوتی برای صحبت یا تشکر از او صورت نگرفت»،
اظهار کرد: نمی دانم اصرار بر حضور ما در این شب خاص چه معنایی داشت، با این حال خوشحال
شدم که فیلم «هامون» هنوز زنده است و گروه های هنری روی آن مانور می دهند.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر