۱۳۹۴ تیر ۶, شنبه

جشنواره صنعتی برای «محمدرضا مقدسیان» بزرگداشت می گیرد

بانی فیلم آنلاین: نکوداشت زنده‌یاد «محمدرضا مقدسیان»، از پیشکسوتان سینمای مستند ایران که فیلم‌های صنعتی مختلفی را ساخته است، در سومین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا) برگزار می‌شود.

 به گزارش رسیده، به پاس یک عمر فعالیت حرفه‌ای و تلاش زنده‌یاد محمدرضا مقدسیان برای اعتلای سینمای مستند و همچنین فعالیت آن فیلمساز در جهت تکامل حرفه‌ای فیلم مستند صنعتی به عنوان یکی از پیشگامان این عرصه، سومین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا) نکوداشتی را برای این مستندساز فقید با حضور خانواده‌ی وی برگزار خواهد کرد. همچنین فیلم های صنعتی مقدسیان در جشنواره مرور خواهد شد.
محمدرضا مقدسیان از جمله پیشگامان ساخت مستند صنعتی است که فعالیت حرفه‌ای خود را با ساخت فیلم مستند «ملحمه آخر» درباره تعزیه‌خوانان دوره‌گرد در سال ۱۳۵۲ آغاز کرد و پس از 33 سال فعالیت خستگی‌ناپذیر در این حوزه و کارگردانی و تهیه‌کنندگی بیش از ۳۵ مجموعه تلویزیونی و فیلم‌های مستند کوتاه و بلند، اول خردادماه سال جاری پس از تحمل یک دوره بیماری درگذشت.
نگارگر، الطافی (1352)، استثمار کودکان و نوجوانان(1358)، کوره‌پزخانه (59-1358)، مجموعه آب و آبیاری سنتی در ایران (63-1362)، خیزاب، سرود دشت نیمور (1366)، در نیمه‌های راه، آنسوی حصار(1368)، مجموعه شگفتی‌های کویر(70-1368)، راز برج کبوتر، آوای دریا (1372)، مجموعه موسیقی مقامی ایران (74-1373)، مای‌سا و ماسان(1374)، شاعر قاصدک‌ها (1375)، گفت و گو در مه (1381)، صنعت نشر(85-1384) و... از جمله فیلم‌های ساخته شده توسط این مستندساز فقید است.
زنده‌یاد مقدسیان در طول فعالیت حرفه‌ای‌اش علاوه بر مسئولیت‌های صنفی در خانه سینما، چندین جایزه معتبر داخلی و بین‌المللی مانند جایزه نخست جشنواره مسکو، جایزه ویژه اتحادیه فیلمسازان آسیا و اقیانوسیه، سیمرغ بلورین جشنواره فجر، لوح افتخار جشنواره‌های مارسی، شادو (هند)، پراگ، آمستردام، سینما دورئل پاریس و... را کسب کرد.
سومین جشنواره ملی فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا) از هفتم تا نهم مردادماه به دبیری مسعود نجفی، توسط جهاد دانشگاهی و با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه هنر برگزار می‌شود.

فراخوان این جشنواره تا 10 تیرماه تمدید شده است و علاقمندان می‌توانند آثار خود را در هفت بخش تعیین شده به دبیرخانه ارسال کنند. فراخوان جشنواره از طریق سایت WWW.JDFEST.IR و همچنین مراجعه حضوری و تلفنی قابل پیگیری است.

هیچ نظری موجود نیست: