۱۳۹۴ فروردین ۲۶, چهارشنبه

فینال هزار صدای اصیل ایرانی با داوری استادان گلچین، بهمنی، کیایی

برنامه نهایی هزار صدا در بخش موسیقی اصیل ایرانی در روز شنبه ۲۹ فروردین ماه در سالن اصلی (خلیج فارس) فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.

با این برنامه بهترین گروه، خواننده و نوازنده از بین برگزیده های سال ۱۳۹۳ این برنامه انتخاب و به جامعه موسیقی معرفی شود. داوران و کار شناسان برنامه فینال استادان نادرگلچین (در بخش آواز)، محمدعلی بهمنی (در بخش شعر و ترانه) و میلاد کیایی (در بخش آهنگسازی و نوازندگی) هستند و در پایان نفرات برگزیده در بخش خوانندگی و نوازندگی و همچنین گروه بر تر را برخواهند گزید. همچنین بر ترین اجرا با نظر تماشاگران هم انتخاب خواهد شد.
بنابر اعلام آرش نصیری، مدیر و مجری برنامه هزارصدا گروه ها و خوانندگانی که در برنامه فینال اجرا خواهند داشت به این شرح هستند: گروه صدای سخن عشق به خوانندگی سلیمان رضایی، گروه دلنوازان به خوانندگی عادل کاظمی اسکی، گروه ماسوله به خوانندگی سید شهاب روحانی، گروه واحه به خوانندگی علیرضا جعفرزاده و گروه قاصدک به خوانندگی می رشریف شریفی.
هر گروه ده دقیقه فرصت ارائه برنامه دارند و در این ده دقیقه باید یک قطعه آواز و یک تصنیف را اجرا کنند و اگر این تصانیف کارگروه خودشان باشد، امتیاز ویژه خواهد داشت. در پایان برنامه پوریا اخواص به عنوان خواننده مه مان آواز و تصنیفی را اجرا خواهد کرد.
در یکی دیگر از بخش های این برنامه، پوریا خاکپور به همراه گروهش قطعه «کوچه باغ» را که استاد گلچین سال ها قبل اجرا کرده بود جلوی خود ایشان اجرا خواهد کرد. همچنین اجرای نوازنده نوجوان تار، تارا پیراینده هم یکی از میان برنامه های برنامه فینال هزارصداست. تارا پیراینده نوازنده ای است که در جشنواره جوان سال گذشته باعث شگفتی بزرگان موسیقی شده بود و برای اجرا در این برنامه از همدان به تهران می آید.
برنامه هزار صدا از شهریورسال ۹۲ با مسابقه خوانندگی و آهنگسازی در بخش موسیقی پاپ آغاز شد و از سال ۹۳ بخش موسیقی اصیل ایرانی هم به این برنامه اضافه شد و در این سال پنج برنامه با حضور کارشناسانی چون استاد نادر گلچین، محمدعلی بهمنی، علی جهاندار، هادی منتظری، عباس سجادی، ناصر فیض، حسین پرنیا، عباس خوشدل، عبدالحسین مختاباد، حسام الدین سراج، کیوان ساکت، محمدعلی شیرازی، مهران مهرنیا و فاضل جمشیدی برگزار شد و در هر برنامه یک گروه به برنامه نهایی راه پیدا کردند و روز شنبه برنامه نهایی آن برای انتخاب بهترین ها برگزار و پرونده سال ۹۳ این برنامه در بخش سنتی بسته خواهد شد. مدیریت و اجرای این برنامه به عهده آرش نصیری، روزنامه گار با سابقه حوزه موسیقی است.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

با درود و سپاس از سایت خوب و مفید قدیمیها،در مورد این داوری و برگزیدن صدا جای تاسف هست که کسانی چون نادر گلچین در این گونه مراسم شرکت میکنند،در فضایی که صدای زنها نباید شنیده شود و آنها را به حساب نمیاورند،بهتر بود حداقل پیشکسوتان این گونه مراسم را تحریم میکردند.امیر