۱۳۹۳ دی ۵, جمعه

فیلم هفته 80 / احمد چوپان

فیلمی که این هفته، مجله اینترنتی قدیمی ها برای شما بینندگان عزیز در نظر گرفته است، فیلم «احمد چوپان» به کارگردانی و نویسندگی عباس کسایی در سال 1351 می باشد.

خلاصه داستان: جبار (غلامرضا سرکوب) از قلدرهای روستا است که دائم مزاحم مریم (شهین) می شود. رضا (رضا بیک ایمانوردی) به واسطه خواهرش از مریم خواستگاری می کند. وقتی مریم پسری به دنیا می آورد جبار مریم را می رباید و به کوه می برد. مریم به کمک یکی از افراد جبار می گریزد، و این در حالی است که شوهر و فرزندش احمد به تهران رفته اند.
مریم به دنبال آنها به شهر می رود؛ اما رضا که به مریم بدگمان است او را از خود می راند. جبار رضا را به قتل می رساند و شایع می کند مریم قاتل شوهرش است. مریم دستگیر می شود و پدر مریم (محمدتقی کهنموئی) نوه اش احمد (رضا بیک ایمانوردی) را بزرگ می کند. پس از پنج سال مریم آزاد می شود و پدرش فوت می کند. جبار که برادرزاده ی ارباب (هوشنگ بهشتی) است به آنجلا (لی لی)، دختر ارباب، علاقه دارد و احمد جلو او درمی آید. جبار از دختر لالی (گیتی فروهر) هتک حرمت می کند و احمد را به عنوان متجاوز معرفی می کند. آنجلا با جبار قرار ازداج می گذارد، اما در روز عروسی دختر لال راز خود را برملا می کند.
جبار آنجلا را با تهدید می رباید و پس از تعقیب و گریز با شلیک گلوله ی دختر از پادرمی آید. او قبل از مرگ به ستمی که در حق رضا و مریم و احمد و دختر لال کرده اعتراف می کند.

برای دیدن فیلم برروی لینک های زیر کلیک کنید
قسمت اول
قسمت دوم

گروه کارگردانی
کارگردان: عباس کسایی
دستیار کارگردان: نجات موسایی

گروه فیلمنامه
نویسنده: عباس کسایی

گروه بازیگران
رضا بیک ایمانوردی
شهین
لی لی
غلامرضا سرکوب
هوشنگ بهشتی
مارگریتا
محمدتقی کهنمویی
اکبر جنتی شیرازی
محسن آراسته
عباس منتجم شیرازی
گیتی فروهر
مهری ودادیان
حسین ملکی
حسین شهاب
ذبیح اله ذبیح پور
فرامرز محمودی
حجت

گروه تهیه و تولید
تهیه کننده: حسن مصیبی

گروه فیلمبرداری
فیلمبردار: غلام رضا مجاوری
دستیار فیلمبردار: جواد نجفی
عکس: رضا بانکی

گروه تدوین
تدوین: حسن مصیبی

گروه موسیقی
خواننده: عباس منتجم شیرازی

گروه صدا
صدابردار: ابراهیم کیهانی
افکت: علی مهانی و داوود اباذری

گروه لابراتوار
لابراتوار: حسن امینی و علی بهرامی
برش نگاتیو: فتح اله کریمی
چاپ: محمود مهدی زاده

هیچ نظری موجود نیست: