۱۳۹۴ اردیبهشت ۷, دوشنبه

اختصاص یک برنامه به زاون قوکاسیان / سینمای ترکیه مرور می شود

صدمین برنامه سینماتک که با روز تولد زاون قوکاسیان مصادف شده است، به نمایش مستندهایی از این هنرمند می پردازد و در ایام برپایی بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر سینمای ترکیه مرور می شود.

به گزارش مهر، در صدمین برنامه سینما تک که در هفتم اردیبهشت ماه همزمان با تولد زنده یاد زاون قوکاسیان در خانه هنرمندان برگزار می شود، به نمایش دو فیلم مستند کمتر دیده شده از این هنرمند اختصاص دارد. «تجلی هنر و ایمان» مستندهایی است که پخش می شود. سخنرانان این مراسم نیز ناصر فکوهی، محمد رضا اصلانی و محسن هاشمی که تهیه کننده آثار قوکاسیان است، هستند.
همچنین در این برنامه دو کلیپ درباره زندگی و هنر زاون قوکاسیان پخش می شود و دانشجویان این هنرمند نیز متنی را می خوانند. به دلیل هماهنگ شدن برنامه سینماتک با روزهای جشنواره بین المللی فیلم فجر، این برنامه در جدول جشنواره قرار گرفته است.
علاقمندان برای شرکت در این مراسم می توانند روز دوشنبه ۷ اردیبهشت ماه ساعت ۱۷ به خانه هنرمندان ایران واقع در خیابان ایرانشهر مراجعه کنند.

اعلام برنامه مرور سینمای روز ترکیه
مرور سینمای ترکیه با حضور سینماگران این کشور از جمله برنامه های درنظر گرفته شده در ایام برپایی بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر است که از روز سه شنبه ۸ اردیبهشت در پردیس سینمایی ملت آغاز خواهد شد.
سه شنبه ۸ اردیبهشت و در سالن VIP پردیس سینمایی ملت و از ساعت ۱۰ تا ۱۲، میزگرد سینمای ناب شرقی با حضور سمیح کاپلان اوغلو، درویش زعیم، فارق حاجی حافظ اوغلو و فایسال سوسیال از ترکیه برگزار خواهد شد.
چهارشنبه ۹ اردیبهشت در سالن VIP پردیس سینمایی ملت و از ساعت ۱۰ تا ۱۲، میزگرد سینما، تاریخ و فرهنگ با حضور عثمان قاضی و احسان کابیل برگزار می شود.
پنجشنبه ۱۰ اردیبهشت نیز میزگرد سینما و تجربه های جدید و مدرن با حضور احمد گورتا و فایسال سویسال در سالن VIP پردیس سینمایی ملت برپا خواهد بود.
جمعه ۱۱ اردیبهشت نیز میزگرد مشترکات سینمایی ایران و ترکیه با حضور سمیح کاپلان اوغلو، درویش زعیم و فارق حاجی حافظ اوغلو از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در سالن VIP پردیس سینمایی ملت برپا می شود. عبدالحسین لاله، رییس این کارگاه ها است.
همچنین فیلم های سینمایی سیواس، انسان درون من، ماجراجویان برف، آهنگ مادرم و تا آخرین نفس از جمله آثار سینمای ترکیه است که از به ترتیب از امروز تا جمعه ۱۱ اردیبهشت، از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه در موزه سینما به نمایش در می آیند.
پیش از این نیز نفس معصوم و پیش از طلوع خورشید در موزه سینما در روزهای شنبه و یکشنبه به نمایش در آمد. بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر که از ۵ اردیبهشت آغاز شده تا ۱۲ اردیبهشت برپا است.

۱ نظر:

یک هم میهن گفت...

یادش گرامی باد. انسان فرهیحته ای بود که به شناساندن سینمای واقعی به جوانان زحمت بسیار کشید. به کار خودآگاه بود و بدون تظاهر خدمت می کرد.
می توانست در کشورهای غربی زندگی کند ولی خدمت به سینمای ایران را برگزید و کوشش کرد آگاهی مردم رادراین زمینه افزایش دهد.
سال ها در دبیرستان ادب اصفهان با او همکلاس بودم.