۱۳۹۴ اردیبهشت ۷, دوشنبه

منوچهر آذری: عاشق گفتن حتی یک خط در رادیو بودم

منوچهر آذری بازیگر نمایش های رادیویی از خاطره رادیو خریدن در ۱۸ سالگی و اینکه آن زمان عاشق این بوده است که بتواند یک خط در رادیو حرف بزند، سخن گفت.

وی در گفتگو با مهر درباره شروع کار خود در رادیو گفت: من فارغ التحصیل دانشکده هنرهای دراماتیک هستم و کارم را از تلویزیون شروع کرده ام. در تلویزیون برنامه  ای با حسن خیاط باشی اجرا می کردم و یک روز قرار بود او برنامه ای در رادیو داشته باشد و من هم با او همراه شوم. خاطرم هست آنجا به صورت ملودیک آوازی را برای خودم می خواندم که حمید قنبری یکی از برنامه سازان متوجه شد و به من گفت تو چه جوان با استعدادی هستی.


منوچهر آذری

وی ادامه داد: به این ترتیب من وارد رادیو شدم و بعد از انقلاب هم من را نگه داشتند. آن زمان ها تلویزیون برنامه های چندانی نداشت، ماهواره نبود و وسایل ارتباط جمعی مثل موبایل، اینترنت و... همچون امروز فراوان نبود بنابراین تنها دلخوشی مردم و تنها ارتباط شان با دنیا برای آگاهی از اخبار از طریق رادیو بود.
آذری با اشاره به هنرمندان رادیو عنوان کرد: رادیو شنونده های بسیاری داشت و هنرمندان بزرگی هم از جمله ثریا قاسمی، مرتضی احمدی، نصرت الله محتشم، اکبر مشکین، هوشنگ سارنگ، تاجی احمدی، توران مهرزاد رامین فرزاد و صدرالدین شجره در آن فعالیت می کردند و من هم کوچک ترین آنها بودم.
این بازیگر نمایش های رادیویی با اشاره به برنامه «داستان شب» یادآور شد: این برنامه یکی از پرمخاطب های رادیو بود و هنرپیشه های بزرگی در آن حضور داشتند. در این برنامه کتاب های نویسندگان بزرگ جهان ترجمه می شد و در چند قسمت به عنوان نمایش های رادیویی به اجرا می رسید. «داستان شب» رأس ساعت ۱۰ شروع می شد و در این زمان همه به انتظار آن می نشستند.
وی در پایان به اولین خاطره خود از خریدن رادیو اشاره کرد و گفت: در زمان نوجوانی ما هنوز تلویزیون چندان وجود نداشت و من خاطرم هست که ۱۸ سال داشتم که توانستیم رادیو بخریم. ما با خوشحالی رادیو را به منزل آوردیم و روی طاقچه گذاشتیم. هیچ کس هم جرات نداشت به آن دست بزند. آن زمان داستان های شب را گوش می کردم و عاشق این بودم که بتوانم یک خط در رادیو حرف بزنم و حدود ۱۰ سال طول کشید تا توانستم به آرزوی خود برسم و به رادیو راه پیدا کنم.

هیچ نظری موجود نیست: