۱۳۹۳ بهمن ۱۶, پنجشنبه

نصیریان در تولد 80 سالگی اش: هرگز بر سر ملت منت ندارم

علی نصیریان شمع تولد 80 سالگی اش را در حالی که ترانه «تولد» با صدای زنده یاد محمد نوری پخش می شد، فوت کرد.

به گزارش ایسنا، جشن تولد 80 سالگی علی نصیریان شامگاه روز گذشته (15 بهمن ماه) در موزه امام علی برگزار شد. در این مراسم هنرمندانی مانند ایرج راد، قباد شیوا، فرهاد آییش، هوشنگ مرادی کرمانی، شکرخدا گودرزی  و ... جملاتی را درباره ی علی نصیریان بیان کردند و تولدش را تبریک گفتند. هنرمندان دیگری نیز مانند عزت الله انتظامی، چنگیز وثوقی، شهلا ریاحی، ملکه رنجبر و قلی پور از طریق تلفن، تولد نصیریان را تبریک گفتند.


علی نصیریان

نصیریان در میان تشویق حاضران و همزمان با پخش ترانه ی «تولد» با صدای محمد نوری، کیک تولدش را برید و تأکید کرد: هر آنچه در زندگی ام انجام داده ام به خاطر عشق به هنر بود و هرگز بر سر ملت، هیچ منتی ندارم.
او با اشاره به سخنانی که دیگران درباره اش گفتند، گفت: بسیار آدم خوشبختی هستم، حتی اگر بخشی از آنچه شما درباره من گفتید درست باشد. خودم آگاه نبودم که چه ثروتی دارم.
نصیریان با تشکر از برگزاری این برنامه افزود: آنچه در زندگی ام انجام داده ام، برای دل خودم بود و هیچ منتی بر سر کسی ندارم. نه استادم و نه به کسی چیزی یاد داده ام. آنچه انجام داده ام، با قصد و آگاهی نبود، بلکه کاملا ناخودآگاه بود. اگر انسان کاری را با قصد انجام دهد، دیگر به ریا تبدیل می شود.
این بازیگر و کارگردان پیشکسوت ادامه داد: گاهی بعضی از ما، از مردم طلبکار می شویم و فکر می کنیم چون هنری داریم، باید از مردم طلبکار باشیم. در حالی که من هرچه انجام داده ام، به خاطر عشق به تئاتر بوده است. مگر فردوسی و دیگر بزرگان، از کسی طلبکار بودند.
نصیریان اظهار کرد: گاهی از برگزاری چنین مراسمی خجالت می کشم، اما امشب بسیار خوشبختم و از این تولد پشیمان نیستم، چون بعد از مدت ها شما دوستانم را دیدم و خوب است این احساسات خوب در جامعه ما وجود داشته باشد.
او با اشاره به برگزاری برنامه های بزرگداشت برای هنرمندان، افزود: این حرمت گذاری ها خیلی خوب است، چون ما با همین چیزها زنده ایم. همچنان که هزار سال پیش فردوسی  باعث ماندگاری ما شد. از اعراب و مغول شکست خوردیم، اما فردوسی زبان ما را غالب نگه داشت و این یعنی ملت.

هیچ نظری موجود نیست: