۱۳۹۳ دی ۱۹, جمعه

آلبوم «یادی از رهی معیری» به بازار می آید

آلبوم موسیقی «یادی از رهی معیری» با آهنگسازی حسن کیانی نژاد به زودی روانه بازار موسیقی می شود.

علیرضا جواهری نوازنده سنتور در گفتگو با هنرآنلاین گفت: آلبوم «یادی از رهی معیری» با آهنگسازی حسن کیانی نژاد و در آواز اصفهان که در مراحل نهایی قرار دارد به زودی منتشر می شود.
این نوازنده در ادامه با اشاره به اینکه گردآوری و تنظیم قطعات به عهده خودش بوده است، بیان کرد: خواننده این اثر عیسی فرزان از شاگردان علی جهاندار است. این مجموعه اولین اثر هنری این خواننده است.


رهی معیری

جواهری افزود: این مجموعه در قالب موسیقی ملی و دستگاهی ایران برای سازهای ایرانی تنظیم شده است. همچنین تمامی اشعار این اثر موسیقایی از زنده یاد استاد رهی معیری است.
این نوازنده سنتور در ادامه خاطرنشان کرد: این اثر شامل سه تصنیف و سه بخش آوازی در گوشه های درآمد اصفهان، جامه دران، سوز و گداز، بیات راجع، عشاق و... است.
علیرضا جواهری تاکید کرد: قطعات این مجموعه شامل پیش درآمد اصفهان، هم نوازی سنتور، آواز در آواز اصفهان، ضرب شوشتری، تصنیف مفتون، آواز در گوشه عشاق، تصنیف خیال انگیز و... است.
این نوازنده درباره اعضا و نوازندگان گروه گفت: در این آلبوم هوشنگ فراهانی (تار/بم تار)، حسن کیانی نژاد (نی)، وحید رستگاری (عود)، حسن فراهانی (کمانچه) و... به عنوان نوازنده حضور دارند.

هیچ نظری موجود نیست: