۱۳۹۳ آبان ۲۸, چهارشنبه

ملیحه سعیدی: پایه های موسیقی باید محکم شود

موسیقی هنر گرانبهایی است که نیاز به توجه دارد و اگر راه را برای این هنر باز کنیم، می توانیم در آینده موسیقی های پربارتری ارائه دهیم.

به گزارش هنرآنلاین، ملیحه سعیدی، نوازنده پیشکسوت قانون درباره وضعیت موسیقی و مشکلات این حوزه نوشته است: متاسفانه موسیقی نمی تواند از حق خود دفاع کند و به همین دلیل است که این حوزه بیشترین مشکلات را دارد زیرا هنرمندان موسیقی هم نمی توانند به درستی از موسیقی حمایت کنند.
هنرمندان و پیشکسوتان حوزه موسیقی اصلا آینده ای ندارند زیرا چندین سال فعالیت می کنند ولی در نهایت چیزی نصیب شان نمی شود در نتیجه پیشکسوتان موسیقی زمانی که باید نسل جدید را پرورش دهند دست از کار می کشند و این به ضرر موسیقی و موسیقی دان ها است.
سالیان سال است که موسیقی دانان در هر محفلی از مشکلات این حوزه سخن می گویند ولی هیچ گوش شنوایی وجود ندارد البته نباید تلاش برخی مسئولین را نادیده بگیریم زیرا چند وقتی است که بیشتر به هنرمندان این حوزه بها می دهند.
موسیقی باید مورد توجه تمامی قشرها باشد، مسئولین، هنرمندان و مردم باید دست به دست هم دهند تا این هنر را نجات دهند زیرا موسیقی ما جنبه های مختلفی دارد و حتی موسیقی مذهبی هم دچار تزلزل شده است که این موضوع باید توسط کارشناسان بررسی شود.
پایه های موسیقی باید محکم شود زیرا تنها از این راه می توانیم آینده موسیقی را تضمین کنیم. همچنین بسیاری از هنرمندان در وضعیت معیشتی نامناسبی قرار دارند و باید به آنها رسیدگی شود زیرا این افراد سالیان سال برای به ثمر رسیدن هنر این مملکت زحمت کشیده اند، وظیفه مسئولین و مردم این است که از آن ها قدردانی کنند البته پیشکسوتان همیشه متواضع بودند و با عشق و علاقه برای موسیقی زحمت کشیدند.
موسیقی هنر گرانبهایی است که نیاز به توجه دارد و اگر راه را برای این هنر باز کنیم می توانیم در آینده موسیقی های پربارتری ارائه دهیم.


ملیحه سعیدی

هیچ نظری موجود نیست: