۱۳۹۳ مهر ۲۷, یکشنبه

پاسخ یک بیمارستان به «دوتارنواز» نامی: برای بستری شدنتان جا نداریم

شرق - سیمین سلیمانی: داستان بی توجهی به هنرمندان موسیقی خراسان بازهم تکرار شد.

ذوالفقار عسکریان که برای بستری به بیمارستان امام رضا مراجعه کرده بود با این پاسخ مواجه شد که جایی برای بستری او نیست. ذوالفقار عسکریان را می توان بزرگ ترین موسیقی دانی دانست که به موسیقی شمال و جنوب خراسان تسلط دارد.
این دوتارنواز پیشکسوت در کنار استادانی همچون حاج نورمحمد درپور، غلامحسین غفاری، غلامعلی پورعطایی، کریم کریمی، عزیز احمدی و... به نوازندگی پرداخته و بسیاری از کارهایی که ما از موسیقی خراسان می شنویم صدای ساز اوست، اما اینها مقدمه ای بود تا دوباره خبری را که به تازگی بسیار تکرار شده، بازگو کنیم. ذوالفقار عسکریان بیمار است اما جایی برای بستری این استاد که سال ها عمر خود را وقف موسیقی و هنر کرده، نیست.
لیلا کریم آبادی، همسر عسکریان در توضیح این موضوع گفت: استاد هفته پیش، بیمار و در بیمارستان امام زمان بستری بود همانجا از طرف اداره ارشاد خراسان آمدند و گفتند تمام هزینه ها را قبول می کنند و قرار شد برگه ای به ما بدهند که به وسیله آن استاد را در بیمارستان امام رضا در یک اتاق خصوصی بستری کنیم که بیشتر به ایشان رسیدگی شود. متاسفانه از آن روز تاکنون هیچ خبری نشده است و حتی وقتی ما روز جمعه به بیمارستان امام رضا مراجعه کردیم تا استاد را بستری کنیم، گفتند جا نیست!
او درباره حال عسکریان ادامه داد: استاد دچار کم خونی شدید و دیابت است. همچنین کلیه هایشان هم بیمار است. متاسفانه این طور است که حتما باید یک اتفاقی برای هنرمندان بیفتد همان طور که استاد پورعطایی اینچنین شد. من می گویم اگر نمی خواهند کاری کنند، قول ندهند؛ ما خودمان به هرترتیبی باشد حتی با فروش خانه مان ایشان را درمان می کنیم و این درست نیست که هر روز که می رویم، یک مسئول ما را به مسوول دیگر واگذار می کند.

ذوالفقار عسکری پور معروف به عسکریان متولد 1311 کاشمر و بزرگ شده تربت جام است. او چند سالی است در محله «ساختمان» مشهد زندگی می کند. بسیاری از کارشناسان موسیقی نواحی ایران، تبحر این استاد پیسکسوت را در اجراهای ظریف و سرعتی دوتار بی نظیر می دانند.


ذوالفقار عسکریان

هیچ نظری موجود نیست: