۱۳۹۳ شهریور ۱۳, پنجشنبه

برنامه رادیویی حسن رضیانی میلیون ها شنونده داشت

جوانان - مرتضی فرزانه: سیدحسن رضیانی از بازیگران پیشکسوت تئاتر، سینما، رادیو و تلویزیون دستی هم در کار تبلیغات داشت.

بیشترین شهرت رضیانی به دلیل ایفای نقش در فیلم های صمد به کارگردانی پرویز صیاد بود با کاراکتر عین الله باقرزاده، اما آشنایی من با او به نزدیک شصت سال پیش که وی هفته ای یک بار در برنامه رادیو ارتش که از رادیو ایران پخش می شد، بر می گردد. صدای او را می شنیدم که به راستی میلیون ها شنونده داشت.
برنامه رضیانی در رادیو ارتش برنامه ای بود تحت عنوان «نامه های یک سرباز به مادرش» که رضیانی هم نویسنده این نامه ها و هم مجری آن بود، نامه ها همیشه اینگونه شروع می شد: ننه جان! که از زبان یک سرباز روستایی بود که از دوران خدمت سربازی اش می گفت.


زنده یاد حسن رضیانی

شهرت و محبوبیت رضیانی او را به صحنه تئاتر و بعد هم به سینما، رادیو و تلویزیون کشاند و می توان گفت در بیش از شصت فیلم سینمایی بازی کرد. نقش عین الله باقرزاده در سری فیلم های صمد بیش از بیش گل کرده بود و در همان زمان بود که وی یک دفتر تبلیغاتی راه اندازی کرد و بیشترین کار این دفتر تبلیغاتی آگهی کوتاه مدت برای تلویزیون بود. یکی از این آگهی ها که خیلی گل کرد، برای کفش ملی بود که رضیانی در نقش یک ملا در این آگهی ظاهر می شد.
رضیانی پس از انقلاب هم در چندین سریال تلویزیونی از جمله «عمارت فرنگی»، «پدرخوانده»، «امیرکبیر» و... نقش های ماندگاری بازی کرد که کم کم به جهت کهولت سن، خانه نشین شد و در سه چهار سال اواخر عمر به بیماری آلزایمر دچار شد و پس از 70 روز که در بیمارستان تهران پارس به دلیل ایست قلبی که ناشی از عفونت ریوی بود و در آی سی یود بستری بود، دارفانی را گفت.

۱ نظر:

سید عثمان گفت...

خدا رحمتش کنه