۱۳۹۳ مهر ۸, سه‌شنبه

‌استقبال از تور جهانی استاد «محمدرضا شجریان» کم نظیر است

محمدرضا شجریان خسروی آواز ایران در روزهای گذشته تور جهانی خود را آغاز کرده و با استقبال جالب دوستداران موسیقی سنتی و ایرانی در کشورهای مختلف رو به رو شده است.

به گزارش «موسیقی ما»، در تماس با تهیه کننده این تور چند و چون این اجرا‌ها و حال و هوای این تور و کنسرت‌ها را جویا شده است. «مجید عبدی» به نکات جالبی درباره تور جهانی کنسرت‌های استاد «محمدرضا شجریان» اشاره کرده که در ادامه می‌خوانید:

در کدام شهر بیشتر از بقیه شهر‌ها استقبال از کنسرت استاد شجریان صورت گرفته؟
قطعا شهرهایی که ایرانیان بیشتری را در خود دارد استقبال بیشتری را هم داشته مثل لندن، پاریس، کلن و... مجموعا در تمام شهر‌ها استقبال زیادی از اجراهای استاد داشته‌اند. این قبیل اجرا‌ها معمولا پذیرای ایرانیان علاقمند به فرهنگ کشورشان است و این برنامه نیز با استقبال کم نظیری رو به رو شده است.

چقدر احتمال تمدید برنامه در برخی شهر‌ها وجود دارد؟
احتمال تمدید در شهرهای مختلف خیلی کم است. چون اکثر علاقمندان این برنامه در‌‌ همان اجرای نخست به هر طریقی شده بلیت برنامه را تهیه می‌کنند. موضوع دیگری هم که هست، برنامه ریزی‌های ماست و اینکه ما زمان برای تمدید در هیچ کدام از شهر‌ها را نداریم. یک سال برای هماهنگی این برنامه‌ها و اجرا در این سالن‌ها زمان صرف شده و تمدید برنامه‌ها کار راحتی نیست. با توجه به اینکه تور بعدی ما از فوریه آغاز خواهد شد، سعی خواهیم کرد که در برنامه‌های بعدی، قطعا در شهرهایی که استقبال بهتری به عمل آمده، تمدید اجرا‌ها را نیز داشته باشیم.

ایرانی‌های داخلی هم در بلیت فروشی این برنامه استقبال داشتند؟ آمار و ارقامی هست که چقدر از بلیت‌ها توسط ایرانی های داخل کشور خریداری شده است؟
آمار دقیقی درباره تعداد کسانی که از داخل ایران به این برنامه‌ها می‌آیند، در دست نیست. چون بلیت فروشی‌ها به صورت آنلاین بوده و کسانی که در شهرهای اروپا دوستان و آشنایانی داشته‌اند می‌توانند برای حضور در سالن بلیت تهیه نمایند. هر چند ما به زودی این برنامه را در دبی نیز روی صحنه خواهیم برد تا دوستداران استاد از ایران نیز بتوانند این برنامه را از نزدیک تماشا کنند.

کنداکتور این کنسرت‌ها چگونه است؟ استاد چه آثاری را به اجرا در می‌آورند؟
کلیه آثاری که در این برنامه اجرا می‌شوند، آثار جدیدی هستند که تا کنون در جایی به اجرا در نیامده است. آهنگسازی این آثار بر عهده «سعید فرجپوری» است و خود استاد نیز با استفاده از یکی از اشعار «سیمین بهبهانی» اثری را ساخته‌اند که در این تور اجرا خواهد شد. آقای «مجید درخشانی» نیز قطعاتی را ساخته و تنظیم کرده‌اند که در این تور اجرا می‌شود. این تور به نام تور «سرگشتگان عشق» روی صحنه می‌رود. در اروپا و آمریکا و کانادا و استرالیا. تمام این برنامه‌ها به همت موسسه موسسه «تار پروداکشن» به مدیریت اینجانب برگزار می‌شود. چند شرکت خارجی نیز در اجرای این برنامه با ما همکاری‌هایی را دارند و آقای مهندس «رضا شیرازی» نیز مدیریت اجرایی برنامه‌ها را بر عهده داشته‌اند.

درباره ارکستر و گروهی که استاد را همراهی می‌کنند اطلاعاتی می‌دهید؟
بیشتر اعضای ارکس‌تر‌‌ همان اعضای گروه «شهناز» هستند و آقای «سعید فرجپوری» به این گروه اضافه شده‌اند.

گفته می‌شد همایون شجریان هم در این سفر با استاد همراهی می‌کنند و حضور دارند. شما تائید می‌کنید؟
خیر «همایون شجریان» در این تور حضور ندارند و حتی اینکه گفته می‌شود ایشان قرار است به عنوان همراه استاد در این تور حضور داشته باشند با توجه به تور «چرا رفتی» کاملا منتفی ست.

استاد شجریان تلاشی برای اجرای برنامه‌هایش در داخل کشور داشتند؟ نتیجه خاصی به ایشان اعلام شده درباره اجراهای داخلی؟ از آلبوم جدید ایشان خبری هست؟ چه زمانی منتشر می‌شود و آیا در داخل کشور منتشر می‌شود؟
از جریان برنامه‌های داخلی ایشان هنوز هیچ اطلاعاتی ندارم. چون کنسرت‌های خارج از کشور ایشان را مدیریت می‌کنیم و در این باره هنوز اطلاعی ندارم.

هیچ نظری موجود نیست: