۱۳۹۳ مهر ۸, سه‌شنبه

به «زن» و «ساز» مجوز ندادند!

یک هنرمند از فرهنگسراها به‌دلیل ندادن مجوز برای برگزاری نمایشگاه نقاشی‌اش به‌دلیل وجود المان «زن» و «ساز» در تابلوهایش گله کرد.

گلایل همایی‌راد هنرمند نقاش در گفت‌وگو با ایسنا،‌ اظهار کرد: برخی فرهنگسراها برای برپایی نمایشگاه نقاشی‌هایم با عنوان «بعد از زوال شاید تنها رد وجود من چکیده احساسم باشد» به من مجوز ندادند. بهانه‌ی آن‌ها نیز حضور «زن» و «ساز» در تابلوهای نقاشی بود. در حالی که این المان‌ها به‌صورت سورئال در نقاشی‌هایم هستند.
او گفت: شرط نخست آن‌ها برای برگزاری نمایشگاه، این بود که پنج تابلویی که تصویر زن در آن‌هاست حذف شوند، اما بعد دیدم به تصویر سازها هم ایراد گرفتند و من مجبور شدم، آثارم را برای نمایش، به یک گالری خصوصی ببرم.
این هنرمند ادامه داد: سوال من این است که چرا سازهایی مانند عود و دف باید از هنر ما حذف شوند و به‌خاطر وجود آن‌ها، مجوز برپایی یک نمایشگاه لغو شود.
همایی‌راد درباره‌ی آثار این نمایشگاه نیز توضیح داد: 10 تابلوی نقاشی با تکنیک آزاد و به سبک سورئال، امپرسیون و پست مدرن با موضوع موسیقی سنتی در این نمایشگاه ارائه شده‌اند. به‌دلیل همین سبک خاص است که ترجیح می‌دهم مخاطب، بدون توضیح بیشتر با آثار مواجه شود.
گلایل همایی‌راد لیسانس ادبیات دارد و دوره‌ی سبک‌شناسی هنر را در کپنهاگ دانمارک گذرانده است. شرکت در یک نمایشگاه گروهی در کپنهاگ و برگزاری یک نمایشگاه انفرادی در تهران در سال 1386 از فعالیت‌های هنری اوست.

هیچ نظری موجود نیست: