۱۳۹۳ شهریور ۸, شنبه

پس از 2 سال انتظار، 7 تابلو از اکبر رادی روی صحنه می رود

میکاییل شهرستانی از نیمه دوم مهرماه 7 تابلوی نمایشی از 7 نمایشنامه زنده یاد اکبر رادی را برای اجرای این اثر، در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر در قالب اجرای عمومی روی صحنه می برد.

شهرستانی که حدود 2 سال پیش طرح اجرای نمایشی را برگرفته از چند اثر زنده یاد اکبر رادی به مجموعه تئاتر شهر پیشنهاد داده بود درباره وضعیت و سرانجام این طرح به خبرنگار مهر گفت: با وجود اینکه 2 سال پیش این طرح را پیشنهاد داده بودم اما تنها 40 روز مانده به زمان در نظر گرفته شده برای اجرای اثر، به من اطلاع داده شد که می توانم طرح پیشنهادی خود را روی صحنه ببرم.
وی یادآور شد: این نمایش شامل 7 تابلو از آثار استاد اکبر رادی است که از 7 نمایشنامه از آثار این استاد فقید نظیر «لبخند با شکوه آقای گیل»، «آهسته با گل سرخ»، «مرگ در پاییز»، «روزنه آبی» و «شب روی سنگفرش خیس» شکل گرفته اند.
کارگردان نمایش هایی چون «خانه برناردا آلبا» و «پرواز» درباره ترتیب چیدمان 7 تابلوی نمایشی برگرفته از آثار زنده یاد رادی، توضیح داد: هنوز به اینکه ترتیب تابلوهای نمایشی چگونه باشد، فکر نکرده ایم البته به همراه هما علیزاده دراماتورژ کار این چیدمان را مشخص خواهیم کرد که 7 تابلو به ترتیب از کدام نمایشنامه شروع و به کدام نمایشنامه ختم شوند.
این بازیگر و کارگردان تئاتر درباره وضعیت دراماتورژی و همچنین انتخاب گروه بازیگری و اجرایی این اثر نمایشی تأکید کرد: در زمان محدود و فشرده ای که دارم هم باید روی متن کار کنیم و همزمان انتخاب گروه و عوامل اجرایی نمایش را هم انجام دهیم. امیدوارم بتوانم در این مدت زمان کم برای تمرین و تولید نمایش، اثری در خور و شایسته را آماده اجرا کنیم.
شهرستانی با اشاره به اینکه از 18 مهرماه 7 تابلو از آثار زنده یاد رادی را در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهد برد، ادامه داد: همزمان با کار روی متن، کار اننخاب بازیگران نمایش را هم که 15 تا 20 نفر هستند، انجام می دهیم. البته تا امروز حضور اسماعیل بختیاری، عباس شادروان، شمسی صادقی، قربان نجفی و فرزین محدث به عنوان بازیگر قطعی شده است.

هیچ نظری موجود نیست: