۱۳۹۳ فروردین ۲۲, جمعه

شهره آغداشلو، مهناز افشار، نازنین بنیادی و نگار زادگان جوابگوی سئوالات هما سرشار

با همت فستیوال فیلم نور و سیامک قهرمانی و یارانش و بنیاد زنان ایرانی و امریکا با تلاش هما سرشار و شهره آغداشلو، سمیناری در رابطه حضور زنان هنرمند در عرصه سینمای ایران و جهان برگزار شد.

به گزارش جوانان، در این سمینار که اداره آنرا هما سرشار بانوی آگاه و ژورنالیست برجسته به عهده داشت 4 بانوی هنرمند، که هر کدام در حیطه کار خود، توانایی بسیار نشان داده اند و در شناساندن زنان هنرمند ایرانی کوشیده اند حضور داشتند، شهره آغداشلو که برنده جایزه امی و کاندیدای اسکار است و در طی 4 دهه در ایران و امریکا و اروپا روی صحنه نمایش یا جلوی دوربین سینما بوده، در آثار مهمی شرکت کرده و با بازیگران برجسته بین المللی همبازی بوده است در برابر سئوالات هما سرشار از عشق به بازیگری از مقاومت در عرصه هنر، از پیگیری هدف هایش گفت و اینکه بدنبال آن از سخت ترین فراز و نشیب ها گذشته و عاقبت به آن رسیده است.


هما سرشار، شهره آغداشلو، نازنین بنیادی، مهناز افشار و نگار زادگان 

شهره با فروتنی خاصی از همکاران خود، به عنوان چهره های نام آور افتخار آفرین نام برد و آنها را و کارشان را ستود.
مهناز افشار که از ایران به آمریکا رفته بود و برنده چند جایزه سینمایی شده، با آگاهی خاص و رعایت همه اصول و به قولی بسیار زیبا و دیپلماتیک به سئوالات هما سرشار جواب داد و ضمن احترام به عقاید حاضرین و به قوانین حاکم بر هنر در ایران، از تلاش زنان هنرمند در داخل و رساندن خود تا حد شانه به شانه مردان گفت و اینکه چگونه سینماگران و به ویژه زنان بازیگر با رعایت قوانین جاری در ایران ویافتن راه حل هایی جهت مقابله با قوانین سانسور و محدودیت های مذهبی، گام های بلندی برداشته اند. مهناز افشار همچنین این سمینار را یک سمینار هنری فرهنگی دانست که هدفش همبستگی بین هنرندان و مردم است.
نازنین بنیادی از اینکه ابتدا به دنبال رشته پزشکی رفته تا خانواده را خوشحال کند و بعد بمرور خود را به سوی هنر کشانده، بدون تجربه ولی با پشتکار و عشق، از مراحل مختلف گذشته و با تلاش شبانه روزی خود را به عرصه سینما و تلویزیون های بین المللی رسانده بطوری که اینروزها در سریال های پرطرفدار چون 24 و هوم لند نقش های مهم و کلیدی گرفته و در همان حال از پیشگام زنان هنرمند، شهره آغداشلو با احترام خاصی سخن گفت و از مهناز افشار ستاره ای که در طوفان محدودیت ها، خود را به بالاترین مرحله بازیگری و محبوبیت رسانده است.
نازنین بنیادی با وجود اینکه از کودکی به انگلستان رفته و همه عمر خود را در خارج گذرانده، با شیرینی خاصی به فارسی سخن می گفت.


مهناز افشار و شهره آغداشلو

نکار زادگان ستاره جوان دیگری که اینروزها با سریال های معروف امریکایی، برای خودنامی ساخته است، از تلاش، از خستگی ناپذیری از مقاومت سخن گفت، اینکه او هیچگاه در این راه نا امید نشده و کوشیده در نقش های متفاوت، چنان بدرخشد که اینروزها در دنیای تلویزیون، هر روز گامی بزرگ به جلو بر می دارد، نگار هم خود را مدیون پیشگامانی چون شهره آغداشلو می داند که دروازه های بزرگ هالیوود و حتی اسکار را بروی ستارگان ایرانی گشود و به آنها جرات داد.
شهره آغداشلو درباره کارگردانان زن در سینمای ایران گفت و از تبعیض در سینما و تلویزیون، حتی در سطح بین المللی درباره زنان بازیگر حرف زد. از خاطره های خود بازگو کرد که هر بخش آن، برای حاضرین دلنشین بود.
این اقدام فستیوال نور و بنیاد زنان ایرانی امریکایی، پایه سمینارهای بزرگتری را گذاشت که در اولین جلسه با استقبال پرشوری رو به رو بود.

هیچ نظری موجود نیست: