۱۳۹۲ اسفند ۱۵, پنجشنبه

به یاد دکتر میرقهاری چهره برجسته علمی و فرهنگی

اتحادیه روابط عمومی ایران و امریکا در شامگاه دوم مارس یکی از اعضاء هیئت مدیره خود، دکتر اکبر میرقهاری را از دست داد.

به گزارش جوانان، دکتر میرقهاری فوق لیسانس طراحی مکانیک و مهندسی را از دانشگاه آریامهر ایران دریافت نمود و در 1983 به دریافت درجه دکترا در رشته ترکیبات مواد پلاستیکی ترموستات از دانشگاه میشیگان نایل گردید. وی به دلیل تخصص خویش در طراحی یولیمر و ترکیبات آن، اختراعات خویش را در ایالات متحده در سطح جهانی به نام خود ثبت نمود.
وی در سمت مدیر عامل  Safas  Corporation که توانست Granicoat تولید کند و به دریافت جایزه جهانی نایل گردد. وی یک شخصیت متعهد  نسبت به فرهنگ و جامعه ایرانی بود. وی نخستین فردی بودکه کنفرانس هویت ملی ایران را در 2004 در دانشگاه اکسفورد انگلستان سازماندهی نمود که با تحسین پژوهشگران و اعضاء آکادمی توأم بود. دکتر میرقهاری نیز سرپرست امور فرهنگی و انسانی ایرانیان بوده است.
دکتر میرقهاری در تاسیس انجمن بین المللی پزشکان معالج بیماری ایدز  IA PAC مشارکت داشت و به عنوان عضو هیئت امنای آن انتخاب گردید.
شایان ذکر است که روابط  وی با روسای جمهور امریکا و اعضاء کنگره به شناسایی فرهنگ ایران و جامعه ایرانی کمک موثری نمود. وی حامی واقعی جوانان ایرانی امریکایی بود و با کمک های مالی وی بسیاری از جوانان، موفق به شرکت در دوره اینترنتی در Capitall Hill گردید.
فقدان این شخصیت فرهنگی و اجتماعی بسیار تاسف انگیز است و این فقدان بزرگ را به همسر و فرزندان برومندشان، برادران و خواهران شان و فخرایران میرقهاری عزیز صمیمانه تسلیت می گوییم.

هیچ نظری موجود نیست: