۱۳۹۲ اسفند ۵, دوشنبه

حمله به گفته های کیمیایی همراه با نمایش کاریکاتور او در برنامه صدا و سیما

روز گذشته در یک برنامه از صدا و سیما، همراه با نمایش کاریکاتورهایی از مسعود کیمیایی، از گفتگوی اخیر این کارگردان سینما انتقاد شد.

به گزارش کافه سینما، در این برنامه با نام زیگزاگ که از شبکه نمایش پخش می شد، بخشی از گفتگوی اخیر کیمیایی نقل، و در کنار آن متنی خوانده شد و در حالی که گوینده به شکلی معنادار روی تکرار کلمه «من» در گفته های کیمیایی تاکید می کرد، خطاب به این فیلمساز گفت: «پیاده رفتن هم شد معیار؟»، «چرا فکر می کنید فقط شما می فهمید و به فکر کشورید؟»، «خاطرات خوب ما را از خودتان با این حرف ها خراب نکنید»

مسعود کیمیایی


در روزهای گذشته، مسعود کیمیایی خطاب به منتقدان فیلم اش که هنگام نمایش تازه ترین فیلمش «متروپل» در کاخ جشنواره، واکنش های اعتراضی نشان داده بودند، در مصاحبه ای در روزنامه بانی فیلم گفته بود: «...آن جوانانی که ته سالن نمایش فیلم من دست و سوت می زنند را بیاورید. همه آنان روی هم آیا بیشتر از من فیلم دیده اند و کتاب خوانده اند و پیاده راه رفته اند؟ بیشتر از من بی پولی و پولداری کشیده اند؟ بیشتر از من کار سیاسی کرده و بازجویی شده اند؟ بیشتر از من دلهره داشته اند و عاشق شده اند؟ بیشتر از من مطلب نوشته اند؟ پس تو باید بنشینی پای من. تو باید به من گوش بدهی...»

۷ نظر:

کمال يونسي گفت...

با نکوهش برخورد مبتذلي که با کيميايي شده و مي شود، بايد گفت که سخن آقاي کيمايي هم خيلي نسنجيده و سسست است.
هر کس زياد کتاب خواند و فيلم ديد و پايده روي کرد و بازجوييي شد که الزاماً معلوم نيست که سخنش معتبر باشد. فيلم شما بايد محتوا و مضموني مناسب و هنرمندانه را منتقل کند که لابد نکرده است که چنين واکنشي نشان داده شده. اثر شما را مردم مي بينند نه کتاب خواندتان را!
بپذيريد که کارتان خوب نبود. چرا فکر ي کنيد مردم بايد هميشه همچون قيصر و گوزنها براي شما هورا بکشند؟
اينگونه با تحکم و دستوري سخن گفتن، ديگران را بيشتر از شما دلزده مي کند. به آثارتان برسيد تا کارنامه تان مخدوش نشود.

ماشا الله - ا گفت...

سلام

قصدم قضاوت کردن یا دفاع و رد کسی نیست . اما نکته ای را که گوینده گفته -

خطاب به این فیلمساز گفت: «پیاده رفتن هم شد معیار؟»

منظور پیاده راه رفتنِ عاشقان سینما بعد از دیدن فیلمی تأثیر گذار است که بیننده " فیلم بین حرفه ای یا عاشق فیلم " رابه فکر کردن به صحنه ها وموضوع وبقیۀ آنچه که دیده وا می دارد و بر او اثر گذاشته ومی اندیشد وترجیح می دهد پیاده برود.

ناشناس گفت...

een piremard-e khereft besyaar az khodesh motoshaker va razist.

az een keh doraanesh tamam shodeh dareh deghmarg mishe va az hesaadat be javanhaa keh donyaay-e ahd-e atigh oo raa doost nadarand besyaar ranj mibarad.

Mosibat bovad piri o nisti.

سعید عمادی گفت...

به قول دوست عزیز آقای کمال یونسی که به درستی می گویند: با نکوهش برخورد مبتذلي که با کيميايي شده و مي شود....

ضمن عرض سلام آقای مجتبی خان نظری
این چه برخورد مبتذل و توهین آمیزی است ؟
این آقای ناشناس فینگلیشی نویس گفته اند - khereft -خرفت را چرا در نشریه می گذارید
een piremard-e khereft besyaar az khodesh motoshaker va razist

این که نقد نیست . این آقای ناشناس درست مثل کیمیایی نسبت به دیگران بی تحمل است .

محمدعلی رضایی گفت...

آقایان مسئول قدیمی ها
سلام
آقا، توهین به مسعودکیمیایی آزاد است ؟
اگه آزاد است باید به این انگلیسی نویس هم آزادباشد - چون گفته خرفت - تا ما هم بتونیم به این نشناس توهین کنیم .(این نشناس فارسی را اینجوری خارجکی می نویسه )البته توهین ما به خط فارسی یه (به قول یه نشناس دیگه ، ) ما توهین آبدار هم بلدیم!!!

ثریا ثابتی گفت...

سلام جناب آقای نظری
امیدوارم در کار سخت و تلاش بی دستمزد برای هموطنان قدیمی ودوستداران سینمای ایران وتاریخچه اش ، خدا قوّت تان بدهد،
خسته نباشید.
من صمیمانه از شما تشکر می کنم.
بعضی از توقع های اشتباه ما خوانندگان نشریه را ببخشید ،از لطف شماست که ما گاهی کمی تند می رویم . نمونه اش ، عصبانیت این آقا سعید که از شما !!! می پرسند

این چه برخورد مبتذل و توهین آمیزی است ؟
در هر شرایطی از شما وهمکارانتان سپاسگزار ومتشکر هستم.

سعید عمادی گفت...

با سلام و احترام خدمت آقای مجتبی نظری و همکاران نشریه
بنده قصدم تحکم نبوده واگر از کلامم چنین استنباط شده معذرت می خواهم، هم از شما جناب نظری وهم از خواننده محترم خانم ثابتی ؛ ودیگر خوانندگان ؛
لحن تند من در جملۀ -این چه برخورد مبتذل و توهین آمیزی است ؟ - نسبت به نویسندۀ کلمۀ - khereft - بوده ، والبته به لحاظ خطاب جمله به ایشان باز هم از جناب مجتبی خان نظری عذرخواهی می کنم .