۱۳۹۲ بهمن ۱۴, دوشنبه

خاطره ها 301/ مختصری درباره هنرپیشه ارزنده منوچهر وثوق

قدیمی ها – چاپ شده در یکی از مجله های قبل از انقلاب: جاهل ها و ژیگول ها اولین گام منوچهر وثوق در سینمای فارسی بود. در آغاز نه تنها خود وی بلکه دیگران نیز به توفیق او در سینما چندان امیدوار نبوند.


چون در سینمای ایران نیز همچون سینمای دنیا چهره های تیپیک و جذابی آمده اند و خیلی زود فراموش شده اند، ولی انگار خود وثوق در خود استعدادی یافته بود که دست بردار نشد تلاش او در شناساندن استعداد خود و واگذاری چند نقش کوتاه ولی موثر باعث شد که تا وی بتواند برای خود نامی بیابد.
از وقتی که «خوشگل قهرمان» بروی پرده آمد تا زمانی که فیلم «قسمت» را دیدیم مدت زمانی طولانی نبود ولی در همین مدت کافی بود که منوچهر مقام خود را به عنوان یک چهره جوان و مستعد تثبیت نماید.
سرآغاز تحول عمیق او در فیلم «کاکو» بود. چون او به کلی با تیپ سابق وداع گفت و جذابیت را با خشونت در هم آمیخته و نقش جالب کاکو را در کنار ملک مطیعی و آفرین ارائه داد.
محافل هنری و تماشاچی های دوستدارش در انتظار نمایش این فیلم او هستند در حالی که بیش از همه خود وی التهاب به خرج می دهد و عقیده بر این است که «کاکو» از منوچهر تیپی بالا و برتر خواهد ساخت.



هیچ نظری موجود نیست: