۱۳۹۲ بهمن ۹, چهارشنبه

اجرای قطعاتی از انوشیروان روحانی، محمد حیدری و فضل الله توکل در جشنواره موسیقی فجر

گروه «پریشاد» به سرپرستی پریچهر خلوتی، قطعه «ای ایران» با صدای محمد نوری و قطعاتی از فضل الله توکل، محمد حیدری و انوشیروان روحانی را در جشنواره موسیقی فجر اجرا می کند.

به گزارش ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، پریشاد خلوتی سرپرست گروه پریشاد در این باره گفت: قطعاتی چون «ای ایران» از محمد نوری، «ستاره می شمرم» از استاد فضل الله توکل، «امیدم را مگیر از من خدایا» ساخته محمد حیدری و «من که مجنون توام» از انوشیروان روحانی را در بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر اجرا می کنیم.
سرپرست گروه «پریشاد» که نزدیک به 10 دوره در جشنواره موسیقی فجر شرکت کرده است، با اشاره به این که رشد گروه های موسیقی بانوان در گرو حمایت های مالی و معنوی متولیان فرهنگی، به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: جشنواره موسیقی فجر، فرصتی است تا بانوان، توانایی های خود را نشان دهند؛ ای کاش این فرصت تنها به ایام دهه فجر محدود نشود.
برگزار کنندگان جشنواره موسیقی فجر و متولیان فرهنگی باید برای موسیقی بانوان، تدبیری بیندیشند، بر تعداد جشنواره ها بیفزایند و کاری کنند تا بانوان به حضور در صحنه و ادامه کار خود دلگرم شوند.
او درباره بخش موسیقی بانوان در جشنواره گفت: این اتفاق برای بانوان این عرصه فرصت بسیار مغتنمی است. واقعیت ماجرا این که هزینه برگزاری کنسرت و ساخت و تنظیم قطعات تازه بسیار بالاست. تمام بانوان عرصه موسیقی دوست دارند کار تازه انجام بدهند اما مگر بانوان چند بار در سال می توانند کنسرت داشته باشند و برنامه اجرا کنند که بخواهند هزینه ساخت قطعات تازه را پرداخت کنند!
خلوتی، نوآوری را مستلزم صرف هزینه دانست و افزود: منِ نوعی با این که کارهای قدیمی را بازسازی و اجرا می کنم و هزینه ترانه سرا و آهنگساز ندارم و با این که خودم شاعر هستم اما اگر هزینه رفت و آمد و حتی هزینه لباس اعضای را در نظر بگیریم، سودی برای کسانی که سرپرست گروه های موسیقی بانوان هستند باقی نمی ماند. آنچه ما را به ماندن و ادامه کار تشویق می کند، حضور و همراهی با جشنواره موسیقی فجر است که به موسیقی بانوان توجه دارد. همه ما دوست داریم فعال باشیم و کنسرت برگزار کنیم و با این کار بگوییم بانوان هم حضور دارند و دلشان می خواهد دیده شوند.
گروه «پریشاد» به سرپرستی پریچهر خلوتی، سه شنبه 29 بهمن ماه ساعت 18:15 در فرهنگسرای نیاوران به صحنه می رود.

هیچ نظری موجود نیست: