۱۳۹۲ دی ۱۵, یکشنبه

قصه‌هایی از تاریخ بیهقی انتشار یافت

«قصه‌هایی از تاریخ بیهقی» به روایت محمدعلی آزادیخواه منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ادبیات و نشر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این کتاب در قالب مجموعه‌ «یکی بود یکی‌ نبود» توسط نشر کتاب پارسه منتشر شده؛ این مجموعه شامل 30 کتاب از بازنویسی آثار کهن ادبیات فارسی به زبان امروزی است.
در این کتاب آزادیخواه 12 داستان را از کتاب «تاریخ بیهقی» بازنویسی کرده که با تصویرهایی از میثم زیدی همراه است.
محمدعلی آزادی‌خواه متولد سال ۱۳۲۳ سیرجان است و بیش از 15 اثر از او در حوزه‌ کودک منتشر شده که عمده‌ آن‌ها مربوط به سال‌ها پیش است. اولین اثر او در زمینه‌ ادبیات کودکان و نوجوانان به نام «پرستوهای دره پیچاب» در سال ۵۳ به چاپ رسید. «افسانه‌ی نامی و کامی»، «دوستان جنگل شاد» و «تبر مشهدی باقر» «قصه‌های گرگ و میش»، «قصه جنگل»، «بچه‌ها بیدارند» و «مرادو» از جمله آثار او در زمینه ادبیات کودکان و نوجوانان هستند.
در حوزه داستان کوتاه نیز او یک مجموعه داستان به نام «کوتوله‌ای در تَنگ» منتشر کرده است.
امسال چاپ هشتم «مرادو» اثر این نویسنده و رمان برنده‌ جایزه کتاب سال توسط نشر نون منتشر شده و به گفته ناشر، چاپ نهم آن نیز در دست انتشار است.
در مجموعه‌ «یکی بود یکی‌ نبود» به دبیری یوسف علیخانی نویسندگانی مانند ابوتراب خسروی، ناهید طباطبایی، حمیدرضا نجفی، امیرحسین خورشیدفر، سیدمحسن بنی‌فاطمه، علیرضا روشن و امین فقیری داستان‌هایی از ادبیات کهن را روایت کرده‌اند که تا کنون 16 کتاب از آن به بازار روانه شده است.

هیچ نظری موجود نیست: